תהיו בריאים: תאכלו אגוזי מלך כל יום למען בריאות המעיים והלב!​

מינון יומי של אגוזי מלך יכול לקדם חיידקי מעיים בריאים וחומצות אמינו (אבל שימו לב לקלוריות!)
תוכן עניינים
זה ידוע ומוכך שאגוזי מלך יכולים לעזור לשפר את בריאות הלב. אגוזי מלך מכילים חומצה אלפא-לינולנית (ALA), חומצת שומן חשובה מסוג אומגה 3 המסייעת לשמור על קצב פעימות הלב כרגיל ועשויה לסייע במניעת קרישי דם. כעת, מחקר חדש מצא שיתרונות בריאות הלב של אגוזי מלך עשויים להיות קשורים לבריאות מעיים טובה יותר. חוקרים מאוניברסיטה בטקסס ומכללה בפנסילבניה, ארה”ב רצו לקבוע אם יתרונות בריאות הלב של אגוזי מלך נובעים משינויים במיקרוביום המעי. החוקרים ערכו בדיקות גנטיות של 42 סוגים של חיידקי מעיים של משתתפים. הם השוו קבוצה שאכלה כוס אחת של אגוזי מלך ביום לאחרים שלא אכלו אגוזי מלך. לאנשים שאכלו אגוזי מלך היו רמות גבוהות יותר של גורדוניבקטר, חיידק שעוזר לגוף לספוג תרכובות צמחיות. אוכלי אגוזי מלך הראו גם רמה גבוהה יותר של חומצת האמינו L-homoarginine, התורמת ל בריאות הלב.

מהו המיקרוביום של המעיים?

המיקרוביום של המעי כולל את מיליארדי החיידקים והמיקרואורגניזמים שנמצאים במעיים. החוקרים ציינו כי “המיקרוביום של המעי ממלא תפקיד חשוב בבריאות האדם ומשפיע על התפתחות מחלות כרוניות, החל ממחלות מטבוליות ועד הפרעות במערכת העיכול וסרטן המעי הגס”. כ-70% עד 80% מתאי החיסון של הגוף נמצאים במעיים. “כאשר בריאות המעיים ירודה, בריאות הגוף כולו עלולה להיות מושפעת”, אמרה ארין פלינסקי-וייד, חוקרת ודיאטנית שמתמקדת בסוכרת ותזונה. “דלקת במעיים יכולה להשפיע על כל דבר, ממצב הרוח ועד לסיכון למחלות כרוניות, כולל הסיכון למחלות לב”, היא המשיכה. “מסיבות אלו, קירור דלקת במעיים ועידוד מיקרוביום בריא במעיים יכולים לעזור להפחית את הסיכון למחלות עתידיות, כולל הסיכון למחלות לב”.

אגוזי מלך כחטיף בריא​

גב’ פלינסקי וייד היא חסידה גדולה של שימוש באגוזי מלך כחלק מתזונה בריאה. “אגוזי מלך עשירים בשומנים בריאים יחד עם חלבון וסיבים על בסיס צמחי, ומספקים שלישיית חומרים מזינים שיכולים לעזור לכם להרגיש שובע זמן רב יותר. אגוזי מלך הם גם חטיף שלא מצריך הרבה זמן הכנה, מכיוון שהם מוכנים לאכילה ומספקים אנרגיה מספקת במנה קטנה”.

מחלת לב, הרוצח השקט​

גב’ פלינסקי-וייד ממליצה לעתים קרובות על אגוזי מלך ללקוחותיה כחטיף עצמאי או כתוספת ליוגורט, פסטות או תערובות שונות. בנוסף, ניתן לאפות אגוזי מלך למאפינס, לערבב לשייקים או לפזר לסלטים. “אחד היתרונות הגדולים ביותר של אגוזי מלך הוכח כאשר משתמשים בשומנים הבריאים שלהם כדי להחליף שומנים רוויים בתזונה”, היא אמרה. “כמה דוגמאות כוללות שימוש בחמאת אגוזים כממרח או מטבל במקום ממרחים ומטבלים על בסיס שמנת, פיזור אגוזי מלך על סלט במקום חתיכות בייקון או גבינה, או שילוב אגוזי מלך קצוצים בכלים כדי לספק מקור לחלבון מהצומח. הפחתת חלבונים מהחי עתירי שומן”. עם זאת, מי שמקפיד על אכילה מוגבלת בקלוריות צריך לדעת שכוס אחת של אגוזי מלך מכילה 523 קלוריות. “למרות שנצפו יתרונות בריאותיים בעת צריכת כוס אחת של אגוזי מלך ליום, ייתכן שגודל מנה זה אינו מתאים לכל אחד, במיוחד לאלה שרוצים לצרוך פחות קולוגיות”, אומרת פלינסקי-וייד. היא אמרה כי “אגוזי מלך עדיין מועילים לבריאות במנה יומית של אונקיה אחת (בערך 14 חצאי אגוז), אשר יכול להיות קל יותר לשלב ברוב הארוחות.”
דילוג לתוכן