החגים הסתיימו ויחד איתם גם ארוחות הצהריים והערב המוגשות בכמה מנות. אתם נפרדים מהקינוחים המפנקים, מכוסית היין לצידם ומשנת הצהריים שלאחר הארוחה בימי החג. כעת, לפני  שאתם חוזרים לשגרה במטבח לאחר החגים אספנו עבורכם כמה המלצות.

מתנו את הקניות: כבר לא צריכים לבשל לגדוד

לקראת החגים הקניות בסופר השכונתי היו בכמות גדולה. במיוחד אם אירחתם בחגים ורכשתם מוצרים לארוחת החג, תגלו כי כשאתם נכנסים לסופר קיים פיתוי לרכוש כמות גדולה מהרגיל של מוצרים. מומלץ לחזור לקניה שבועית עם רשימת מוצרים מסודרת ולקנות רק את מה שאתם באמת צריכים לכל בני המשפחה בבית.

אילוסטרציה. צילום: freepik

מה נבשל היום?

אחרי שהרשמתם את כולם עם היכולות הגסטרונומיות בארוחת החג, קצת קשה לאכזב אותם בארוחות הערב המשותפות אחריו. תוכלו למצוא מגוון רחב של מתכונים ברשת כמו מתכונים לארוחת ערב באתר אחלה טאץ' שאפשר להכין במהירות הבזק. בין בורקיטוס, טוסטיות מושקעות ומסבחה באתר בוודאי תמצאו את המנות שכל המשפחה תאהב.

מתחשבים גם בבעלי הרגישויות

האם חלק מבני הבית רגישים ללקטוז (במוצרי החלב) או לגלוטן (הנמצא במוצרי החיטה וחלק מהקטניות)? תוכלו למצוא מתכונים טעימים למנות ולקינוחים ללא האלרגנים האלה. פשוט חפשו עוגה ללא גלוטן או מתכונים קלים ללא חלב וגבינות ותופתעו לגלות את המגוון העצום הממתין לכם ברשת. בנוסף, כיום רבים בוחרים באורח חיים טבעוני או צמחוני. גם עבורם תוכלו למצוא מגוון עצום של מנות טעימות להפליא שאפשר להכין בפחות מחצי שעה של בישול.

הילדים חוזרים לעזור בניקיון הבית

אם במהלך החגים אכלתם אצל בני המשפחה והמטבח נשאר נקי ומבריק כל החג – אשריכם. כעת, כאשר אתם חוזרים לבשל כדאי להיעזר בבן/ת הזוג ובילדים על מנת לשמור על המטבח נוצץ. אם אירחתם בכל זאת בבית, תגלו פתאום שאריות של ארוחות הערב מסתתרות בפינות נדחות מתחת לספה או מתחת לשטיח. זה הזמן לחזור לשגרת הניקיון היומית או השבועית ולהחזיר את הבית לקדמותו.

יוצאים לצעידה או ריצה יומית על מנת להיפרד מהקלוריות

חלקנו שומרים על דיאטה קפדנית לאורך כל השנה – כאשר עונת החגים מאפשרת לנו "לעגל פינות" ו"לחטא" שוב ושוב בסטייק עסיסי או בעוגה עתירת קלוריות. התקופה שלאחר החגים מעניקה לנו הזמנות מצוינת לצאת החוצה להליכה או ריצה, לחדש את המנוי במכון הכושר ולהיפרד מהקלוריות העודפות שצברנו. במיוחד לאחר ראש השנה, תקופה של החלטות חדשות, אנו יכולים להוסיף עוד אימון אחד לשגרה שלנו או להתחיל תחביב חדש כמו: ריקוד, יוגה או אירובי שיעזרו לנו לשמור על כושר ומשקל מאוזן.

מפנים מקום בארונות המטבח

אחרי החגים אנחנו עשויים לגלות כי ארוחת החג החזירה לארון הכלים כמות גדולה של צלחות בגדלים שונים, סכו"ם מיותר או כלי בישול רבים. אם אתם לא משתמשים ברובם לאורך כל השנה מומלץ לפנות מקום בארונות הנגישים במטבח ולהעביר את כלי המטבח המיותרים למדף גבוה יותר או לאחסון. כך, בפעם הבאה שתשטפו כלים, הערימה של הכלים המלוכלכים שתמתין לכם לא תהיה גדולה מדי.

לסיכום, התקופה שאחרי החגים היא הזמן הטוב ביותר לחזור לשגרה. נצלו אותה על מנת לחזור לכושר ולהסיר את הקלוריות העודפות שאולי אכלתם בארוחת הערב. חפשו מתכונים חדשים ברשת למנות שבני המשפחה עדיין לא טעמו ופנו את המקום בארונות שלכם. בין השאר, תקופת החזרה לשגרה עבורכם יכולה להיות גם הזמן בו הילדים חוזרים לעזור במטלות הבית ומסייעים לכם לשמור על הבית והמטבח נקי כל ימות השנה עד עונת החגים הבאה.