חשוב לשתות מים בקיץ, את זה כולם יודעים, אבל חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה גם כשלא כל כך מתחשק כוס מים צוננת. חודשי החורף הקרים מתעתעים בנו, ולעיתים לא נרגיש את הצורך לשתות, או שבמקום מים, נשתה קפה חם שלא יספק לנו את כמות הנוזלים שהגוף שלנו צריך.

ישנן לא מעט סיבות למה חשוב להקפיד על שתייה גם בחורף. ראשית, כאשר קר אנו מחפשים דרכים להתחמם, כגון בגדים חמים, מזגנים או תנורים. קרבה זו אל מקורות החום השונים יכולה לייבש את גופינו מנוזלים מבלי שנרגיש זאת. נוסף על כך, למרות שזה כמעט בלתי מורגש, אנו מבזבזים הרבה אנרגיה על מנת לחמם את גופינו בתקופה הקרה, ובכך הגוף שלנו צורך יותר נוזלים.

אילוסטרציה. צילום: shutterstock

סיבה נוספת לשתות מים בחורף קשורה למחלות שונות שנפוצות בתקופה זו ובכוחן לייבש את הגוף הצמא לנוזלים. לכן אם אתם חשים בהצטננות, אפילו הקלה ביותר, חשוב להקפיד לספק לגוף נוזלים לאורך כל היום. ישנן סיבות נוספות וחשובות מדוע יש להקפיד על שתייה בחורף, אך כאמור, בסופו של דבר הסיבה החשובה ביותר בגינה יש להקפיד על שתיית מים היא פשוט משום שאנו לא מרגישים בחורף את הצורך לשתות. לכן, ריכזנו כאן כמה טיפים שיעזרו לכם להקפיד על שתיית מים.

  1. מקור מים זמין

הימצאותו של מקור מים כגון בר מים מזמין או בקבוק מים בעמדת העבודה במשרד מובילים לשתייה מרובה יותר. הקפידו על כך שתמיד היה מקור מים זמין שיזכיר לכם לשתות. תוכלו גם לשים בקבוק מים בפינות שונות בבית או בעבודה כדי שתזכרו לשתות לאורך כל היום.

  1. שתו מים אחרי הקפה

בחורף אנחנו מחפשים אחר משקאות חמים כדי לחמם את הגוף. שתיית קפה בחורף עלולה להיות מתעתעת שכן אנו מרגישים שאנו שותים, אך קפה לבדו לא מספק את כמות הנוזלים שהגוף שלנו צריך. עשו לעצמכם מנהג, לשתות כוס מים או מים מוגזים לפני ואחרי כוס הקפה. אגב, מים מוגזים לפני הקפה משפרים את טעמו.

  1. שתו ללא קשר לתחושת הצמא

כאמור, בחורף פחות מרגישים צמאים וחשוב להקפיד לשתות גם כאין את הצורך הזה. הקפידו במיוחד לשתות אחרי האוכל, אחרי אימון, בבוקר לאחר שנת הלילה ולאחר כל פעילות שדורשת אנרגיה. הרגילו את עצמכם ללוות את כל הפעילויות הללו בשתיית מים מספקת, וטיפ זה תקף לכל עונות השנה.

  1. הימנעו ממשקאות מתוקים

משקאות מתוקים מכילים כמות גדולה של סוכר וכמות פחותה של מים. הסכנה במשקאות מתוקים היא שהסוכר הרב, מעבר לכך שהוא אינו בריא, גורם לתחושת שובע ורוויה על אף שלא שתיתם מספיק מים. אם אתם אוהבים לשתות משקאות מתוקים, נסו להחליף את המשקאות הללו במים עם לימון, נענע או חתיכת פרי.