צילום: שלומי כהן

מלחמת הנוסעים בפקחי הרכבת הקלה עוברת לשלב המכתבים: אחרי גל התלונות המחודש על מדיניות חלוקת הדו"חות העלה השבוע מנכ"ל סיטיפס ירון רביד לעמוד הפייסבוק של החברה מכתב שכתבה לו אחת הפקחיות, שבו גוללה את מסכת האיומים שהיא וחבריה מתמודדים איתם. "המכתב הזה מדיר שינה מעיני", כתב. "הוא צריך לזעזע כל אדם. גם מילים יכולות להרוג".

מאחורי המכתב עומדת אחת הפקחיות, ששמה לא פורסם בהודעה. לטענתה, ברשתות החברתיות הפיצו לאחרונה את פרטיה האישיים בעקבות דוח שחילקה לאחד הנוסעים, וגולשים רבים קראו לה בשמות גנאי וריללו אותה.

עוד בירושלים:
ילד איבד שן, הגננת לא גילתה שנפל
קפה בשני הקולנועים: הסרט הכפול של ארומה



המכתב נשלח למנכ"ל, שהחליט לשבור את שתיקתו ולפרסם את המכתב במלואו בפייסבוק. "כתבו עלי דברים נוראיים בקבוצת פייסבוק שעוסקת ברכבת הקלה", סיפרה לו הפקחית. "גולש שאני לא מכירה החליט לקרוא לי בשמות גנאי משפילים וסקסיסטיים ולפגוע בי בצורה ממש נמוכה". היא העריכה במכתבה שהגולש שפרסם את הדברים קיבל ממנה קנס מוגדל ועל כן בחר להעלות את הפרסום הפוגעני.

הפקחית סיפרה במכתבה גם על הקושי להמשיך לעבוד בעקבות הדברים שנכתבו עליה. "אני בסך הכל באה לעשות את העבודה שלי", כתבה. "למה אני צריכה לחזור עם דמעות בעיניים? עם לב מלא עצב? למה להשפיל אותי ככה? אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם הילדות שלי היה רואות מה כתבו עלי ככה בפייסבוק".



רביד פנה גם הוא לנוסעים דרך הפייסבוק. "אני מבקש מכם, אם אתם עדים לאלימות פיזית או מילולית כלפי אדם כלשהו, לא משנה תפקידו או מעמדו, דווחו על כך. אל תעמדו מנגד", כתב.

הפוסט זכה לתגובות רבות. חלקם הביעו הזדהות ואהדה כלפי הפקחית, אך גולשים רבים אף יותר הצדיקו דווקא את פרסום המקרים שבהם הפקחים גרמו לטענתם עוול לציבור הנוסעים.