ח'. "איבדתי אמון במערכת" | צילום: פרטי
העונש לילד הבעייתי: ישיבה עם שומר בכיתה במהלך ההפסקה. בשבועות האחרונים ח', תלמיד בית ספר יסודי ממעלה אדומים, יודע בדיוק מה עליו לעשות כשנשמע הצלצול שמבשר על הפסקת עשר - בזמן שחבריו יוצאים לשחק בחצר, הוא הולך לכיתה שבה יחכו לו שומר או שומרת מטעם הצוות החינוכי וישגיחו עליו. העונש יוצא הדופן הזה הגיע, לטענת האם, אחרי שהנהלת בית הספר החליטה כי הילד בעייתי וזו הדרך הנכונה לטפל בו.

"כן, אני מודה, היו מספר מקרי אלימות שהוא היה מעורב בהם", אומרת האם. "אבל כמעט כל ילד בגילו מעורב מתישהו במקרים כאלה

"אני גם מסכימה שצריך להעניש אותו, אבל למה לא בדרכים המקובלות כמו השעייה של יום או מטלה?" לטענתה, בשבועות האחרונים מאז שהחל העונש מצבו הנפשי של בנה השתנה. "הוא מרגיש חנוק", היא אומרת. "הוא מוריד את הראש והולך לכיתה, שנקראת 'חדר שמירה', ומבלה את ההפסקה שלו לבד. הוא רוצה לשחק עם החברים שלו - אבל אסור לו. לפני כמה ימים הוא שאל אותי למה הוא צריך להיות לבד כל הזמן ולא ידעתי מה לענות לו. אם להגיד את האמת, איבדתי אמון במערכת".

אלא שכאן לא מסתיימות הטענות של האם כלפי בית הספר בו לומד בנהבשבוע שעבר יצאה הכיתה של בנה לטיול שנתי ולדברי האם, ההנהלה הכריזה כי אסור לו לצאת בגלל התנהגותו
הפעם קיבלה האם רוח גבית מצד הורים לילדים אחרים בכיתה, אשר נרתמו לתמיכה באם ובילד בקבוצת הווטסאפ

"ח' הוא ילד מקסים. לעיתים כשהיו חיכוכים בינו לבין הבן שלי, ישר עירבתי את ההורים והם היו קשובים", רשמה אחת האימהות. "ח' הוא ילד חברותי. הוא מאוד מכבד את הבן שלי ורגיש לסביבה, נרתם תמיד לעזור", רשמה אחרת.

אלא שלמרות ההודעות התומכות הללו, את התחושות הקשות של האם ובנה אי אפשר היה להעלים, ואין עדיין קיימות במלוא עוצמתן.

משרד החינוך: "הפרטים אינם מדוייקים בלשון המעטה, מפאת צנעת הפרט לא נפרט מעבר".