עונים, אבל לאט | אילוסטרציה: shutterstock

לא ממהרים לענות: צ'אט מיוחד שהוקם בידי מינהל החינוך בעיריית ירושלים אינו מצליח לעמוד במשימה שלו - לענות לנוער שנמצא במצוקה.

בדף האינטרנט של החטיבה לקידום נוער בעירייה, תחת הכותרת 'אל תישארו לבד עם הכאב', מוזמנים בני הנוער לשתף את הצוות המקצועי בקשיים שמהם הם סובלים במספר ווטסאפ מיוחד שבני הנוער מופנים אליו כחלק מהמיזם. אלא שמבדיקת "ידיעות ירושלים" עולה כי למרות ההבטחה למענה מהיר, פניית קריאה לעזרה זכתה לתגובה רק אחרי יותר מ־24 שעות.

"שלום. קראתי באינטרנט עליכם. אני קצת עצוב בימים האחרונים", נכתב בהודעה שנשלחה למספר שפורסם באתר העירייה. ההודעה נשלחה במהלך שעות הפעילות של המוקד (23:00-20:00), אך כאמור זכתה לתגובה מאוחרת מאוד. חשוב לציין כי למענה כזה עשויים לפנות בני נוער במצוקה וזמן תגובה ארוך כמו במקרה הנ"ל עלול להיות קריטי למצבם הנפשי.

בהודעת התגובה שנשלחה אלינו התנצלו אנשי המוקד על המענה האיטי. "שלום, מתנצל. ראיתי שפנית אתמול ולא קיבלת מענה. אני כאן הערב, אם תרצה לדבר..."

העירייה: "זה מכבר בוצעה 'הפעלה חלקית' לאתר 'מענה ברשת', אשר יוצר אינטגרציה בין הפייסבוק, הווטסאפ ואתר העירייה. ההפעלה החלקית היא לצורך פיילוט שמטרתו להריץ את המערכת, לגלות נקודות לשיפור ולתקנן עד להשקה.

"מרגע הפעלת הפיילוט מאות בני נוער קיבלו סיוע במצבי מצוקה שונים ולעיתים אף מצילי חיים. אנו מברכים על כל נקודה לשיפור שמתגלית ועולה מהציבור, כדי שנוכל לתקנה ולהשיק מערכת מצוינת. צוות המענה ברשת פועל במסירות חמישה ימים בשבוע בין השעות 23:00-20:00, לרבות תיעוד פניות חריגות עד שעת חצות".