רכב הסעות. צילום: שלומי כהן

רגע לפני שחוזרים ללימודים: העירייה מפרסמת את הרפורמה המקיפה בהסעות החינוך המיוחד, כפי שפורסם לראשונה במיינט ירושלים. עלותה: 14 מיליון שקלים.

במסגרת הרפורמה הוקם מרכז שליטה ובקרה חדש, אשר יעקוב אחר רכבי ההסעות באמצעות GPS המוצמד לכל רכב. ההסעות ירוכזו ויופעלו באמצעות מוקד מיוחד באמצעות חברת מגער.

בנוסף, כ-10 מוקדנים ומוקדניות עורכים שיחות עם הורים בימים אלו ממש בכדי לוודא את המסלולים ולעדכן מי המלווה של ילדיהם.

המוקד הטלפוני יעמוד לרשות ההורים מדי יום מהשעה 6:00 ועד 21:00 וההורים יוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית על מיקום הילד והרכב בכל זמן ההסעה, מי המלווה שנמצא איתם ומי הנהג. 

היקף ההסעות בירושלים הינו עצום וחסר תקדים ומורכב במיוחד בשל גודלה של העיר. בירושלים ישנם 18,000 תלמידים הנעזרים בהסעות העירוניות, בעיקר ילדים בעלי צריכים מיוחדים שאינם עצמאיים הלומדים במקום מרוחק ממקום מגוריהם. אך גם תלמידים בחינוך הרגיל, באזורים ושכונות בעיר שאין בהם בתי ספר (בעיקר תלמידי מזרח העיר), וכן תינוקות בגילאי 0-3 הזכאים להסעות למעונות יום שיקומיים ובוגרים מעל גיל 21 המוסעים למסגרות תעסוקה שיקומיות. כיום פועלות 9 חברות הסעה ב-  3,000 מסלולים מידי יום, שנעזרים ב- 1,500 מלווים.

ראש העירייה, משה ליאון: "ההסעות בחינוך המיוחד יוצאות היום לדרך חדשה. טובה יותר. מצוקתם של ילדי החינוך המיוחד ומשפחותיהם לא נעלמה מעיניי, ועל כן הוריתי לבצע עבודת עומק אמתית בנושא".

חגית משה סגנית, ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך: "אני שמחה לראות שבירושלים מינהל החינוך עובד בצורה הטובה ביותר! ראשית על עצם הקמת הועדה שחקרה לעומק וללא פשרות את נושא ההסעות במטרה לשפר, בשנית על יישום מהיר של מסקנות והחלטות הוועדה".