הסעה בחינוך המיוחד | צילום: שלומי כהן (למצולם אין קשר לידיעה)

אימא לילדה בחינוך המיוחד טוענת: "חברת ההסעות הפסיקה את ההסעה בגלל שהתלוננתי נגדה".

כשתמר גלפנד, תושבת קרית משה ואם לתלמידה בכיתה ב' בחינוך המיוחד בעיר, הצטרפה למארגני המחאה נגד העירייה בכל הנוגע לסוגיית ההסעות, היא לא האמינה שדבר כזה יקרה לה - שהמחאה שלה תפגע בה באופן אישי. אחרי שבשנה שעברה הגישה לעירייה תלונה על התנהגות נהגי ההסעות בחברת ההסעות של בתה, היא קיבלה מהעירייה אישור להסעה פרטנית, מונית ומלווה אישיים שבכל יום יאספו את בתה לבית הספר ויחזירו אותה בסוף יום הלימודים. אולם את ההסעה הפרטנית התבקשה לספק אותה חברה שנגדה גלפנד התלוננה, ושם העניינים החלו להסתבך.

"התקשרתי לפני תחילת השנה כדי לתאם את ההסעה ואז הם הבינו כנראה מי אני", היא מספרת. "הם אמרו שידאגו לנושא ולא חזרו אלי. כשחזרתי אליהם - הם כבר לא ענו. ככה עשיתי במשך זמן רב, עד שהבנתי שכנראה יש כאן יד מכוונת, אז הפסקתי והתחלתי לקחת אותה בעצמי".

מאז מסיעה גלפנד את בתה לבית הספר באופן יומיומי, הלוך וחזור. לפעמים הדבר לא מתאפשר והיא מזמינה מוניות על חשבונה. "יש לי עוד ילדים, יש לי אילוצים. לא תמיד אני יכולה להקדיש שעות כדי להסיע את הבת שלי ללימודים", היא מספרת. "יש לי עשרות קבלות ממוניות, שמגיעות לסכומים גבוהים, ואני אדרוש אותם כמובן מהעירייה".

הבת של גלפנד. צילום: פרטי

גלפנד מסיימת בהצהרה: "אנחנו מוכנים לחסום את הכניסה לעיר אם אף אחד לא יקשיב לנו. כבר שנים שאנחנו מקבלים יחס מחפיר בנושא ההסעות. סיימנו לשתוק".

העירייה: "לקחנו אחריות, לפנים משורת הדין, להסעה פרטנית לבתה של הפונה. לשכת ראש העירייה והגורמים המקצועיים בעירייה עומדים בקשר ישיר עם המשפחה בניסיון להביא לפתרון ראוי. נמשיך לעשות כל מאמץ לשיפור השירות לתלמידות העיר, תלמידיה והוריהם".