צילום: יואב דודקביץ'

עלייה באי ביצוע הנסיעות העירוניות ובקו ירושלים-תל אביב, כך עולה מד"וח הבקרה חצי שנתי על פעילות מפעילי התחבורה הציבורית שפרסמה הבוקר (א') הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.

במסגרת הבדיקה, נבדקה פעילותן של מפעילות התחבורה הציבורית ברחבי הארץ וחלק מהדוח המיוחד מתייחס גם לפעילות הקווים בבירה. בין הנושאים שנבדקו: מתקני תשתית בקרה אלקטרונית בתחנת מוצא כגון עמידה בלוחות זמנים המפורסמים לציבור הרחב, נסיעה בהתאם למסלול הקבוע, עצירה בתחנות, ניקיון אוטובוסים ופרמטרים נוספים

התחבורה הציבורית בירושלים מורכבת בעיקר על פעילותם של עשרות קווי תחבורה עירוניים ומידי יום מבוצעת מאות אלפי נסיעות. 

על פי ממצאי הדוח בקו ירושלים-בית שמש, הנחשב לקו אטרקטיבי ופעיל, נרשם זינוק חד באחוז אי ביצוע הנסיעות, בחציון הראשון של שנת 2018 אחוז "אי ביצוע נסיעה" עמד על 3.8% ובחציון השני של אותה השנה נרשם זינוק של פי 4.5 בפרמטר זה והוא עומד על 17.4%. בבדיקת "איחור 6 דקות ומעלה" הנתון נותר על כנו – 2.4%.

נתון נוסף ומדאיג שנבדק על ידי הרשות מעלה בעיה מדאיגה לגבי בעיות נגישות בקווים – ברבעון הראשון של שנת 2018 המדד עמד על 0.0% ואילו ברבעון השני הוא כבר עמד על 9.9%.

מדד נוסף המתייחס לאדיבות הנהג בקווים מראה כי דווקא ברבעון השני נרשמה ירידה חדה בממציאם לעומת רבעון הראשון והוא עומד על 2.3% לעומת 9.3%.

בבדיקת הקווים העירוניים בירושלים עדיין נרשמת עלייה באחוז אי ביצוע הנסיעות, בבדיקה שנערכה ברבעון הראשון של שנת 2018 מדד זה עמד על 3.5%, ואילו בבדיקה שנערכה ברבעון השני נרשם זינוק והוא עמד על 5.2%.

נתון מעודד מתייחס לבדיקת מסלולי הנסיעה ועצירה של הקווים, ממצאי הבדיקה ברבעון 1 עמדו על 7.1% ורבעון 2 נרשמה ירידה מתונה והוא עמד על 5.2%, גם בבדיקת אמצעי השילוט בתחנות האוטובוסים נרשמה יחידה זעירה באחוז הממצאים הלא תקינים הנוגעים לפרמטר זה.

קו 480 לתל אביב. צילום: רועי אלמן

קו נוסף, הנחשב לאחד הבולטים ביחס לפעילותו הוא קו ירושלים-תל אביב. על פי הממצאים, אחוז אי ביצוע הנסיעות ברבעון הראשון של שנת 2018 עמד על 1.2% ובבדיקה נוספת ברבעון השני נרשם זינוק ל- 7.8%. בנושא נגישות האוטובוסים, ברבעון הראשון לא נמצא נתון חריג והוא עמד על 0, אולם ברבעון השני הנתון זינק ל-5.4%.