סניף דואר בירושלים. האם ההשתתפות במימונה תעזור? | צילום: שלומי כהן

ההיעלבות, התביעה וההסבר המפתיע: עובד חברת הדואר בעיר החליט להגיש תביעה נגד אזרח שהיה בסניף שבו מועסק העובד, שלטענתו השמיע כלפיו דברים גזעניים.

על פי התביעה שהוגשה לבית משפט השלום, התושב (76) הגיע לאחד מסניפי הדואר בעיר כדי לאסוף דברי דואר. לאחר עיכוב קצר שאירע בהעברת דברי הדואר לתושב, שכן אלה לא היו ממוענים על שמו, ביקש התושב לקבל את פרטיו של עובד הדואר כדי להתלונן עליו. כאשר ציין העובד את שם משפחתו, התושב, נטען בתביעה, גידף אותו, אמר לו כי מוצאו הספרדי הוא הסיבה לשירות הרע שקיבל, והוסיף: "לא הייתי מנגב עם התובע את הרצפה אפילו כסמרטוט" וכי "עם שם כזה התובע לא אמור לתת שירות".

"מבוזה ומושפל"

הדברים שנאמרו, מצוין בתביעה, הוטחו בעובד בפני חבריו לעבודה, כמו גם בפני לקוחות אחרים בסניף, ובשל כך הוא "חש מבוזה, מושפל ומושמץ בגלל התבטאות גזענית שאין לה מקום במחוזותינו". עכשיו נתבע המגדף לשלם 60 אלף שקל כפיצוי.

בכתב ההגנה, שהוגש על ידי עו"ד אריאל עטרי, בחר התושב לציין כי הוא נשוי לאישה ילידת מרוקו וכי מדי שנה הוא חוגג את חגיגות המימונה. "אחר כל הדברים האלה יובן, עוד בטרם נציג את האירוע, עד כמה טענותיו של התובע, כאילו הנתבע הטיח בו הערות בעלות אופי גזעני בשל שמו ומוצאו המרוקאי - מופרכות", ציין עורך הדין בכתב ההגנה.

התושב הכחיש בכתב ההגנה את השתלשלות האירועים כפי שהציג אותה עובד הדואר, וטען כי אותו עובד סירב להעביר לו את דברי הדואר שבא לקבל, למרות הסבריו, וכי נהג בו בגסות.

עו"ד עטרי: "הנתבע מאמין שהתברכנו בשבט אחים גם יחד, מרוקאים ופולנים, רוסים וכורדים. עם זאת הנתבע מצטער שברשות הדואר, לצד עובדים מסורים רבים, יש גם מיעוט אלים שהתנהגותו מכתימה את השם הטוב של כל היתר".