התאונה במקור ברוך השנה. צילום: לירן תמרי 

בעיר הבירה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים: על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס -  מחודש ינואר ועד אוקטובר של שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 1,229 בני אדם, הכי הרבה נפגעים מכל הערים. בתל אביב-יפו נהרגו הכי הרבה בני אדם (16).

על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2018 נהרגו 308 בני אדם בתאונות דרכים, 131 מתוכם נהרגו בתחום הערים והישוביםבירושלים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 בתאונות דרכים 1,229 בני אדם, הכי הרבה נפגעים מכל הערים. עשרה בני אדם נהרגו בעיר ו- 111 נפצעו באורח קשה, החודשים בהם מספר הנפגעים הגבוה ביותר הם מרץ ויוני, בשניהם נפגעו 153 בני אדם (בכל אחד) בירושלים (ינואר-אוקטובר).

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2018 נהרגו 308 בני אדם בתאונות דרכים בכל הארץ, 131 מתוכם נהרגו בתחום הערים והישובים. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,845 בני אדם, מהם 969 שנפצעו באורח קשה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "שנת 2018 מסתיימת עם צמצום במספר ההרוגים בהשוואה לשנה שעברה, נתון שמוכיח לנו כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מחדל מתמשך. תוספת ניידות התנועה כפי שהתחייב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הן הסיבה לצמצום מספר ההרוגים השנה בהשוואה לשנה שעברה וזה מוכיח את הטענה שלנו שניתן לנצח את תאונות הדרכים ולהצליח במאבק הזה לו הייתה המדינה משקיעה משאבים לטובת הצלת החיים.

"עוד שנה שממשלת ישראל נכשלת ביעד שהציבה לעצמה – ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים מתאונות דרכים. עוד שנה שלמעלה מ-300 משפחות הצטרפו למשפחת השכול ההולכת ומתרחבת. שנת 2019 חייבת להיות שנת המשך בצמצום מספר ההרוגים באמצעות שיפור התשתית בכבישים האדומים, חיזוק האכיפה המשטרתית והתמקדות באוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים".