הקרוסלה הראשונה. פתרון חניה יצירתי. צילום: פרטי

בעירייה מרחיבים את מיזם ה'קרוסלות'. השבוע נודע כי בקרוב יירכשו עוד עשרה מתקנים 'מכפילי חניה' בחניוני מרכז העיר, במטרה לנצל טוב יותר את המקום המוגבל שיש כיום למכוניות במרכזי המסחר והבילוי בירושלים.

כחצי שנה אחרי הצבת הקרוסלה הראשונה בחניון ברחוב מסילת ישרים, מסתמן שבכיכר ספרא שבעים רצון מהמיזם ומתכוונים להרחיב אותו לחניונים נוספים באזור. מדובר במתקן חניה מסתובב הכולל מעין מעלית אוטומטית ומשמיש עבור הנהגים 12 מקומות חניה בקומות על שטח של שתי חניות בלבד. 

בסוף השבוע האחרון התקיים במלון קראון פלזה בעיר כנס ישראל לחניה, תנועה ותחבורה, שעסק בתוכניות העתידיות של מדינת ישראל וירושלים. בין השאר עסקו שם במצוקת החניה במרכזי הערים ובפתרונות שיאפשרו ניצול יעיל יותר של המרחב העירוני המוגבל. הכנס, שהשתתפו בו כ־500 מבכירי התחום בארץ, נערך ביוזמת המגזין 'חניה' בשיתוף אגף החניה של העירייה, חברת עדן והרשות לפיתוח ירושלים.

במסגרת הכנס סיירו המשתתפים באתרים נבחרים בירושלים, ובהם קרוסלת החניה הראשונה ברחוב מסילת ישרים. כמו כן ביקרו במהרות הכניסה לעיר ברחוב שז"ר, הוזמנו לטיסה במסוק בשמי הבירה וסיירו במרכז העירוני לניהול תנועה (מנת"י) בגבעת מרדכי. מנהל אגף תחבורה ופיתוח תשתיות בעירייה קובי ממליה סיפר  שבכוונת כיכר ספרא להקים בקרוב מרכז חדש, במטרה לענות על צרכי התחבורה הגדלים של תושבי העיר והמבקרים בה.

מנהלת אגף החניה בכיכר ספרא, רויטל מרזין, חשפה עוד שבכוונת העירייה לסלק מהמרחב הציבורי את המדחנים, המפריעים להולכי הרגל, ולהמיר אותם בחלופות אחרות כגון הסדרי חניה באמצעות הטלפון החכם. כמו כן ציינה כי בגלל המחירים הגבוהים בחניונים הציבוריים, נהגים רבים מעדיפים להחנות את מכוניותיהם ברחובות, על חשבון תושבי שכונות מרכז העיר. הבעיה, לדבריה, מורגשת במיוחד בשכונות הקרובות לשוק מחנה יהודה, שהפך למרכז בילוי מרכזי בשעות הלילה.