מתחם ההמתנה החדש בהדסה. צילום: דוברות הדסה

מספר אמהות, חברות קיבוץ רמת רחל אשר ביקרו בחדר מיון ילדים בהדסה עין כרם עם ילדיהן החולים בשנה האחרונה, החליטו לגמול לצוות המסור בדרך ייחודית: הן רתמו את כל קהילת הקיבוץ לפרויקט גדול של נתינה לקהילה. השבוע נחנך אזור ההמתנה החדש לילדים במיון ילדים הדסה עין כרם.

את עיצוב המקום תכננו ואף ביצעו בפועל חברי הקיבוץ, אשר שמו לעצמם למטרה להקים פינה נעימה המשרה אוירה נינוחה ומרגיעה, עבור ילדים המגיעים לטיפול בחדר המיון. 

"הגעתי למיון הילדים בהדסה עין כרם עם בני בן ה-3 שבועות, אשר סבל מוירוס שלשולים והקאות", סיפרה ליאור צנגן, "בהזדמנות אחרת הגעתי עם בתי בת השנתיים וחצי, עם כוויות בידיים לאחר שמעדה על משטח חם". ליאור ושאר האמהות גילו שבמיון ילדים קיימת רק פינת ג'ימבורי קטנה לטובת הילדים המטופלים והנבדקים, והחליטו לעשות מעשה.

צילום: דוברות הדסה

 צילום: דוברות הדסה

הקהילה בקיבוץ נרתמה כל כולה ומימנה הקמת פינת ההמתנה היפה עבור ילדים והוריהם, ובה פינות משחקים לרבות חדר עם משחקי אקסבוקס, פינות ישיבה, מטבחון וספרייה. "בדקנו מהם צרכי הילדים וההורים, איזה מקום באמת יהווה פינה חמה ומרגיעה עבורם ומהן המלצות הצוות. בעבודה משותפת וליווי הצוות הגענו לתוצאה הנפלאה שמשרתת כבר המוני ילדים. חלק משמעותי בעשייה הזו היה לתכנן, לעצב ולבצע הרבה מהדברים בעצמינו", סיכמה בחיוך.

בטקס חנוכת מתחם ההמתנה הצבעוני, השתתפו הנהלת הדסה וכל צוות חדרי המיון בהדסה עין כרם. ד"ר יעקב אסף, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בהדסה: "כוותיק אנשי הצוות במחלקה לרפואה דחופה, אשר המקום הוא בעצם ביתו, אני גאה באנשי המערכת שלנו שיודעים לזהות את הצרכים והבעיות וגם להציע פתרון. כך הם אנשי רמת רחל אשר ברגישותם הרבה יצרו כאן פינת חמד אמיתית ונחוצה עבור ילדים, וכך הם מנהל מיון ילדים ד"ר סער חשביה והאחות הראשית יהודית לב".

מתחם ההמתנה החדש בהדסה עין כרם. צילום: אבי חיון

ד"ר סער חשביה הודה לאנשי רמת רחל על היוזמה, וסיפר שהוא עד להתלהבותם של ילדים והורים כאחד מהמתחם המזמין ומחמם הלב. "העובדה שתרמתם, לא רק מכספיכם אל גם מזמנכם, מדגישה את הקשר של מיון הילדים לקהילה בירושלים, הישובים והערים סביב לה, חיבור שהוא חשוב ביציאה להרצאות שלנו בשטח, ממש ליד הבית, לטובת התושבים. במקביל מה שנבנה כאן מדגיש את החשיבות של שיפור חווית המטופל עליו כולנו עמלים בכל עת. מעבר לטיפול הרפואי המצויין, חשוב לנו ליצור חוויה נעימה יותר עבור הילדים שמגיעים בסיטואציות לא מאוד נעימות לקבלת טיפול".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, שיבח את הצוותים על הנעת הפרויקטים שונים לטובת המטופלים והזמין אותם ליזום עוד שירותים לטובת הציבור. "שיתופי פעולה שכאלה הם נהדרים. אני מאחל לכל הילדים המטופלים אצלנו במיון בריאות טובה ומהירה, והמתנה שתהיה נעימה יותר להם ולהוריהם, בזכות המתחם החדש".