בית החולים הדסה, היום | צילום: נופר רומי

תקלה חמורה בבית החולים הירושלמי: מערכת ניהול החולים בהדסה עין כרם קרסה הבוקר (ד) למשך שעות. בהדסה מאשימים את שביתת עובדי הקבלן וטוענים כי היא "פוגעת בהדסה ובמטופלים וגורמת לסיכון חיים ונזק כלכלי". עובדי "נס טכנולוגיות" המספקים לבית החולים שירותי תמיכה ומחשוב, שובתים כבר למעלה מחודשיים ובינתיים נעזר בית החולים בגורמים חיצוניים בשביל לתקן את התקלה. 

למיינט ירושלים נודע כי נפילת המערכות פגעה במגוון רחב של שירותים בבית החולים, החל מהבסיסיים ביותר דוגמת חלוקת מזון למטופלים הנזקקים להוראות מיוחדות בארוחות שלהם, דרך קבלת חולים במרפאות, חלוקה יעילה של מזון, הפניות פנימיות בין המרפאות השונות בבית החולים ואפילו דחיית ניתוחים.

"מדובר פה בשירותים שעשויים להיות להם השלכות של חיים ומוות והצוותים עושים הכל כדי להתנהל נכון בתוך המצב הזה", מסר גורם בבית החולים למיינט ירושלים. עובדי המחשוב שובתים על רקע רצונם לחזור להעסקה ישירה בהדסה, כפי שהייתה טרם תכנית ההבראה, ולשנות את מעמדם כעובדי קבלן.

"היום בבוקר נפלה מערכת המיחשוב בבית החולים לרבות המערכות לניהול חולים" אישרו בבית החולים הדסה עין כרם והוסיפו כי "במאמצים שכללו סיוע מגורמים חיצוניים, הועלו לאויר כל המערכות ובית החולים פועל כסדרו. מקור התקלה עוד טרם בורר, אך החזרת המערכות לפעולה נתקלה בקשיים ועיכובים הקשורים לשביתת עובדי חברת ״נס״ השובתים נגד החברה. מדובר בתקלה חמורה שפגעה בהתנהלותו השוטפת של בית החולים ויכלה לסכן חיי אדם. שביתת עובדי חברת ״נס״ כנגד הנהלת חברת נס, אשר אמורה לספק לבית החולים טיפול מיידי ופתרונות לתקלות מסוג זה, פוגעת בהדסה ובמטופלים וגורמת  לסיכון חיים ונזק כלכלי".

ועד עובדי המחשוב בהדסה מסר כי הוא ״לא סיכן ולא מסכן חיי אדם. צר לנו שהנהלת הדסה מנהלת האשמות שקריות נגד עובדיה מעל דפי העיתון בשעה שמדובר בבריאות מטופליה. הנהלת הדסה כשלה וממשיכה להכשל בניהול מערכות המחשוב שלה עובדי המחשוב המסורים ימשיכו לפעול למען תקינות המערכות״.