קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב (צילום: רועי אלמן)

אחד מהפרויקטים התחבורתיים הגדולים במדינה, ירשום בעוד 48 ימים הישג משמעותי נוסף, כאשר על פי הצהרתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, יוכלו נוסעי הקו המהיר להגיע באופן ישיר לתחנת ׳ההגנה׳ בתל אביב ללא עתירה לצורך החלפת רכבות בשדה התעופה בן- גוריון.
לפני כחודש אמר שר התחבורה למיינט ירושלים כי הרכבת הישירה לתל אביב תחל לפעול ב - 15 בספטמבר 2019. בתוך גורמים ברכבת ישראל ואף במשרד התחבורה עצמו, עדיין לא מתחייבים על התאריך המדובר ומסתפקים במשפט ״עד סוף שנת 2019״. 
אם בחודשים הראשונים להפעלת הקו היה נראה כי הוא סובל מחבלי לידה קשים: עשרות תקלות, ביטולים ואירוע בטיחות, ברכבת ישראל ומשרד התחבורה נושמים לרווחה ומציינים כי בחודשים האחרונים חלה יחידה דרמטית במספר התקלות.
חודש אוקטובר 2018, כחודש לאחר הפתיחה של הקו ברכבת ישראל ספרו לא פחות מ- 83 תקלות ( ממוצע יומי של 3 תקלות), בחודש דצמבר לדוגמה ספרו ברכבת 47 תקלות ובחודש ינואר 2019 מספר התקלות החודשי עמד על 37 תקלות בלבד.
מנתונים שנאספו ברכבת ישראל והגיעו לידי מיינט ירושלים ניתן להבחין בירידה משמעותית במספר התקלות, ירידה שמגיעה אף לתקלה אחד בלבד במהלך חודש פעילות שלם. 

בחודש מאי נרשם עיכוב אחד כאשר ברכבת נאלצו להוריד את תדירות הרכבות למשך 3 שעות בעקבות התחממות פסי הרכבת כתוצאה ממזג אוויר שרבי ששרר באותו היום, ועיכוב זה אינו מוגדר כ״תקלה״.

חודש יוני: ביטול 7 רכבות בעקבות תקלות שונות, ובחודש יולי הופסקה תנועת הרכבות לחצי שעה בלבד וזאת בעקבות הוראה של שירותי הכיבוי שניתנה בעקבות שריפה שפרצה סמוך לאחת מהמנהרות בקו.