הנזק בכביש (צילום: mynet)

רחוב ירמיהו משמש כאחד מצירי התנועה המרכזיים והסואנים ביותר בבירה, אלא שלאחרונה הוא הפך לכביש מסוכן ביותר. בעקבות מפגעי מזג האוויר נפרעו בחלקים רבים מהכביש בורות וסדקים המהווים סכנה של ממש עבור רוכבי אופנועים ואופניים.

אחד מתושבי האזור טוען כי העירייה עוצמת עיניה בכל הנוגע לטיפול במפגעים: ״במשך שנה פנינו לעיריית ירושלים ולנבחרי הציבור אך עד היום לא קיבלנו מענה הולם. מדובר במפגע בטיחותי מהמעלה הראשונה המצריך סגירה של המקטע ברשות עירונית מתוקנות. מדובר בכביש ראשי בו המהירות המותרת היא מעל - 60 קמ״ש, לרכבים עלולים להיגרם נזקים לצמיגים אך חמור מכך, רוכבי האופנוע שחוצים את הרחוב מסכנים ממש את חייהם״.

הנזק בכביש (צילום: mynet)

כזכור, רק לפני כחודש ימים נהרג רוכב אופנוע כבן 18 בתאונה עצמית במנהרות צה״ל. לדברי עדי ראייה שהיו נוכחים במקום התאונה נגרמה כתוצאה ממהמורות ובורות שהיו חשופים בתוואי המנהרה . על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בחמש השנים האחרונות (2014-2019) ארעו ברחוב ירמיהו בירושלים 43 תאונות דרכים בהן נפגעו 59 בני אדם, מהם 11 בני אדם נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מן הנתונים כי בחמש השנים הללו בירושלים כולה נפגעו בתאונות דרכים 929 רוכבי אופנוע וקטנוע, מהם 14 נהרגו ו-212 נפצעו באורח קשה. וכן נפגעו בתאונות דרכים בעיר 73 רוכבי אופניים (רגילים), מהם שלושה נהרגו ו-26 נפצעו באורח קשה.

עמותת אור ירוק התייחסה למפגע ואמרה כי "תשתיות לקויות הן אחד הגורמים המשמעותיים לתאונות דרכים וכל תאונה שמקורה בתשתית בעייתית יכלה להימנע אם היו הגורמים האחראיים שמים את הנושא בראש סדר העדיפויות ומטפלים בו. העירייה חייבת לדאוג לטיפול במפגעים מסוכנים כמו בורות וכבישים משובשים המסכנים את חיי משתמשי הדרך באופן חמור ועל בסיס יומיומי. את הטיפול במפגעים יש לדאוג לבצע עוד היום ולא לחכות לתאונה הבאה ולנפגע הבא".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי ״הבעיה מוכרת ומטופלת. תיקונים במפגעים השונים בציר ירמיהו מתוכננים בהקדם ככל שיאפשר מזג האוויר.״