המחסומים החדשים בעירייה. צילום: לירן תמרי

אם עד היום כל תושב יכל להיכנס לבניין העירייה ולשוטט חופשי בלשכות חברי המועצה והדרג המקצועי, בימים האחרונים נבנו מחסומים בפתח בניין 1. המשמעות: מעתה, הכניסה תתאפשר רק בהזמנת תור דרך אפליקציית "ירושלמי" או באמצעות הזמנה מאחד מחברי מועצת העירייה.

אלא שתושבים שהיו רגילים למעבר חופשי, זועמים על המחסומים שהוצבו שיקשו עליהם מעתה להיכנס חופשי לבניין העירייה. "ברקת שהוביל לסגירת ישיבות המועצה בפני התושבים, הוביל צעד נוסף לניתוק העירייה מהתושבים וכעת ימנע מתושבים לגשת אל נבחרי הציבור. זה מקומם", אומר ג' תושב העיר בשיחה עם "מיינט ירושלים".

בעיריית ירושלים, לעומת זאת, מציגים את התמונה באופן שונה לחלוטין. "יש שתי רפורמות במקביל", אומר אביתר אלעד, דובר עיריית ירושלים, "הראשונה - העברנו כמעט את כל הטפסים לטפסים מקוונים שאפשר למלא באינטרנט. פעם היית צריך להדפיס או לבוא לעירייה לקחת, למלא, בכתב יד, לצלם להוסיף דברים, להגיע לעירייה, לעמוד בתור לתת את הטופס או לפקסס לכל מיני מספרים בלי לדעת אם הגיע. עכשיו זה נגמר. כמעט הכל אונליין. זה כבר חוסך ל99% מהאנשים לבוא לעירייה, לעמוד בתורים ולהסתובב פה. אתה יכול למלא טופס בקשת הנחת בארנונה גם מהירח".

העירייה: ״המחסומים נועדו להסדיר את קבלת הקהל והמבקרים״

בימים אלה אנחנו מובילים מהפכת שירות בעירייה, בדגש על שירות דיגיטלי ושירותים מקוונים לכל תושבי העיר. מרבית השירותים העירוניים זמינים כיום באתר העירוני ובאפליקציית "ירושלמי". עשרות טפסים בנושאי חנייה, ארנונה, בנייה, תשלומים שונים ועוד מאפשרים לתושבים לקבל שירות יעיל ומהיר ללא צורך להגיע לעירייה.

במקביל, השקנו מערכת זימון תורים שמייעלת את מתן השירות ומאפשרת לתושבים המעוניינים להגיע לאחד ממוקדי מתן השירות בעירייה באמצעות זימון תור באתר העירוני, באפליקציית ירושלמי או במוקד הטלפוני *3552. בנוסף, הם יוכלו לזמן פגישות עם גורמים מקצועיים רלוונטיים. צעדים אלה יחסכו זמן יקר של עמידה בתור והמתנה ארוכה לקבלת השירות, וישפר את היעילות של השירות שאנחנו מעניקים. כך נציב יחד את עיריית ירושלים בחזית הסטנדרטים השירותיים הגבוהים ביותר המקובלים בעולם השירות.

כדי לתמוך במהלך ולהקל עליו – הצבנו בכיכר ספרא את בקרי המעבר המהיר. הם נועדו להסדיר את קבלת הקהל והמבקרים במשרדי העירייה, ולסייע להפנות אותם אל המקומות הרלוונטיים למטרת הגעתם. הקמפיין הנרחב כולל שילוט חוצות, פרסום דיגיטלי, צעדי הסברה נרחבים וסיוע מצד דיילים ודיילות שמדריכים את התושבים. במסגרת זאת, העומסים במוקדי קבלת השירות השונים צפויים להצטמצם וזמן ההמתנה לקבלת שירות יתקצר.