צילום המחשה: shutterstock

לא כל השעות בכבישי ירושלים זהות זו לזו. יש שעות עמוסות יותר ושעות פחות עמוסות. בשעות אחר הצהריים התושבים ממהרים לחזור מהעבודה, לאסוף את הילדים, להספיק סידורים לפני שהיום נגמר? כדאי שתורידו את הרגל מהגז או צאו רבע שעה מוקדם יותר.

על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, השעה המסוכנת ביום, בה הכי הרבה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2018 היא 16:00-17:00 במהלכה נפגעו 1,753 בני אדם. השעה המסוכנת אחריה גם היא אחר הצהריים – בין 17:00 ל- 18:00 ובמהלכה נפגעו בשנה שעברה 1,685 בני אדם. 

השעה בה מספר הנפגעים בתאונות דרכים בירושלים היה הגבוה ביותר בשנת 2018  היא 16:00-17:00, במהלכה נפגעו 121 בני אדם.

בסוף השבוע תעבור ישראל לשעון חורף וכבר בחמש אחר הצהריים יהיה חשוך בחוץ. באופן כללי ניתן לראות כי שעות אחר הצהריים הן השעות המסוכנות, מגמה שמתחילה בשעה 15:00 והולכת ופוחתת בשעה 20:00, כמו גם שעות הבוקר בין 07:00-09:00.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשעות העומס על הכבישים, בבוקר ואחר הצהריים, כאשר נוסעים יותר כלי רכב קיים גם סיכון גדול יותר להתרחשות תאונת דרכים. בשעות הללו המשטרה חייבת לרכז אכיפה ולמקד אותה לכבישים העמוסים והסואנים. ריכוז פעילות בשעות מרובות התאונות יצור אווירה הרתעתית שיכולה לצמצם באופן משמעותי את מספר תאונות הדרכים".