החניון בבית הכרם. צילום: יואב דודקביץ'

"ירושלמי" - כרטיס ההטבות לתושבי ירושלים מבטיח הנחה של 20 אחוזים לשעת חניה בכחול לבן ובחניונים עירוניים. אולם תושב העיר, צבי אהל טוען כי בפועל העירייה מחייבת במחירי חנייה רגילים. זאת במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך 1.3 מיליון שקלים אותה הגיש לבית המשפט נגד חברת ״עדן״.

במסגרת כתב התביעה ציין אהל כי במספר פעמים למרות היותו בעל כרטיס "ירושלמי" ההטבה לא ניתנה בחניונים עירוניים. "המבקש החנה את רכבו בחניון 'הניסויי' בין השעות 8:18 ל- 9:25. רכבו חנה למשך שעה ו- 7 דקות, שהחיוב בגינן הינו עבור שעה ורבע. המבקש חויב בתשלום בסך של 18 שקלים. בכל מקרה, המבקש חויב במחיר הרגיל - במקום מחיר ההנחה לבעלי כרטיס 'ירושלמי', בסך 14 שקלים בלבד. זהו חיוב יתר של 4 שקלים".

אם לא די בחיוב הגבוה, ערך אהל בדיקה נוספת, והפעם בחניון 'ספרא'. "ב״כ המבקש החנה רכב המעודכן ברישומי כרטיס 'ירושלמי', כפי שמופיע גם באפליקציית 'פנגו', בחניון ספרא, בתאריך 22.12.19 בשעות 14:20-12:41. התושב החנה במשך שעה ו-39 דקות, המחויבת לפי שעה ושלושה רבעים.המחיר הרגיל הוא 14x1.75 = 24.5

"המחיר לאחר הנחה הינו 20 אחוז פחות, התושב היה צריך להיות מחוייב ב-19.6 גם בבדיקה זו, ב״כ המבקש חויב במחיר הרגיל - בחיוב יתר של 4.9 שקלים", נכתב בכתב התביעה.

במסגרת הבקשה מבקש התושב מבית המשפט לאשר את התובענה כתביעה ייצוגית על סך 1.3 מיליון שקלים. "העירייה פרסמה כי בעלי 'כרטיס ירושלמי' תקף שעדכנו את פרטי רכביהם, זכאים להנחה בחניה בחניונים העירוניים. המשיבה היא בבחינת ידה הארוכה של העירייה, כתאגיד עירוני שבבעלות העירייה, ולכן פעולות המשיבה שלט נתנה את בהנחה מהווה הפרת התחייבת שלטונית שניתנה על ידי העירייה כלפי הציבור, למתן הנחות", ציין בכתב התביעה.

תגובת חברת עדן, חברת בת של העירייה: "חברת עדן לומדת את הסוגיה, אולם ככלל, מחזיקי כרטיס 'ירושלמי' זוכים להטבה ולא ידוע לנו על תקלה מערכתית בעניין. תיבדק האפשרות לתקלה נקודתית בחניון ו/או רכב ספציפי. יצויין כי במקרה שכזה, של תקלה נקודתית, הכסף יוחזר לאזרח בכפוף לפנייה".