מחאת העובדים בהדסה עין כרם. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

מאבק עובדי חברת 'נס' מחריף בהדסה עין כרם: עשרות עובדי בית החולים בירושלים, מלווים בעובדי ההסתדרות במרחב ירושלים ואיגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק, הפגינו היום (א') בצהריים במרכז הרפואי כחלק ממחאה מתמשכת למען קליטת עובדי המחשוב של המוסד להעסקה ישירה. כחלק מצעדי העובדים, החל משעות הבוקר המוקדמות לא מתקיימת קבלת קהל בבית החולים ולא ניתנים שירותי מנהלה במרפאות השונות. יודגש כי מהצעדים הארגוניים מוחרגות פעולות מצילות חיים.  

לדברי הסתדרות העובדים מחאת העובדים מתקיימת על רקע המשבר החריף אליו הגיעו יחסי העבודה בין הצדדים וחוסר נכונותה של הנהלת בית החולים לקלוט להעסקה ישירה ולפעול לשיפור תנאי העסקתם של עובדי "נס טכנולוגיות", המועסקים אצלה כעובדי קבלן בתחום המחשוב בתנאי העסקה מינימליים ולא מכבדים.

צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

עובדי נס שובתים מזה תקופה ארוכה נוכח חוסר נכונות הנהלות נס והדסה לשבת עמם לשולחן הדיונים, ועתה הצטרפו אליהם לצעדי סולידריות גם עובדי המינהל והמשק בבית החולים.

בבית החולים הגיבו הבוקר לדברים וטענו כי הסכסוך אינו קשור כלל להדסה, לה יש חוזה מול חברת נס להפעלת שירותי מחשוב בהדסה.

צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

לאור הפגיעה בתפעול מחשבי הדסה בחודש האחרון, הודיעה הדסה לחברת נס על ביטול ההסכם עמה ובמקביל פועלת להתקשרות עם ספקים אחרים.

עוד הוסיפו בהדסה כי דרישת ההסתדרות לקלוט את עובדי המחשב בהדסה נדחתה על הסף. "כידוע לכל, הדסה פועלת תחת הסכם ההבראה ואינה יכולה להוסיף ולו תקן אחד נוסף למצבת העובדים שלה. עובדה זו הובהרה להסתדרות על ידי הדסה, החשב המלווה וממשרד האוצר".

תגובת ההסתדרות לטענות ביה"ח הדסה בנושא עיצומי העובדים: "ההסתדרות שוללת מכל וכל את טענות ההנהלה שהופצו לכלי התקשורת, לפיהן היא אינה מהווה צד לסכסוך בין עובדי המחשוב שלה לחברת 'נס טכנולוגיות' המספקת לה שירותי מחשוב במיקור חוץ.

"נזכיר כי במקביל לסכסוך עבודה שהוכרז ב'נס', נציגות עובדי הדסה הכריזה סכסוך עבודה גם בבית החולים עצמו, ובית הדין האזורי לעבודה בירושלים אף דחה את בקשתה של הדסה לצו מניעה כנגד עיצומי העובדים. ההסתדרות הצליחה להוכיח בפני בית הדין כי הדסה מוציאה כספי ציבור רבים יותר על עובדי קבלן מאשר העסקתם בצורה ישירה, וכל רצונה הוא לשבור את התארגנות העובדים. אנו מצרים על כך שהנהלת הדסה פוגעת בעובדיה על גב מטופליה, וקוראים שוב לאנשיה לשבת לשולחן המו"מ לשם פתרון המשבר העמוק בין הצדדים".