לחנות או לא לחנות, זאת השאלה. צילום: יואב דודקביץ

האם בקרוב תתאפשר לבליינים חניה באזורי אדום־לבן במרכז העיר בשעות הלילה? לאחרונה העלו תושבים רבים תלונות על כמות הדו"חות הגדולה שקיבלו בזמן שיצאו לבילוי בעיר וביקשו להסיר את האכיפה. מנגד יש גם מתנגדים למהלך, שמבקשים מראש העירייה לא לשנות את מדיניות האכיפה מכיוון שמהלך כזה רק יחריף את מצוקת החניה

מי שמגיע לאזורי הבילויים במרכז העיר נתקל לא אחת במצוקת חניה. המצוקה הופכת חריפה יותר בשל האיסור לחנות באזורים המסומנים באדום־לבן. ברשתות החברתיות הופיעו לאחרונה תלונות תושבים שהתלוננו על קנסות שהוטלו עליהם במתחמי הבילוי השונים לאחר שהחנו את רכביהם באדום־לבן

חברת המועצה ימית יואלי אלה (צילום: ראובן קצפוצינסקי)

תלונות אלה עמדו במוקד שאילתה שהגישה חברת המועצה ימית יואלי־אלה ('התעוררות') לראש העירייה משה ליאון״המצוקה בבתי העסק בירושלים ניכרת והקושי להשאיר כאן, בעירנו, את המבלים קשה בלאו הכי״, אמרה יואלי-אלה. ״על עיריית ירושלים להגדיל ראש ובמוקדים מסוימים בהם התנועה רבה בשעות הערב, ואין לנהגים היכן להחנות בכחול-לבן ובחניונים יש להתחשב בהם, להקל עימם ולאפשר להם להחנות במקום שאינו מפריע לתנועה השוטפת ולהולכי הרגל. כמובן שבמקביל כל נהג שיחליט להעמיד את רכבו בצורה שמפריעה לתנועה ולהולכי הרגל, חייב להיקנס ע״י העירייה. המטרה של המהלך היא לסייע למבלים ולבתי העסק, ולא להוביל למצב בו חנייה באדום לבן תבוטל״.

״השאילתא הובאה לסדר היום לאחר שבעבר בזמן שעופר ברקוביץ החזיק בתיק מרכז העיר הונהגה הקלה על חניה באדום לבן בשעות הלילה בלבד. למען הסר ספק מדובר בהקלה שלא תפגע במעבר של הולכי רגל, סיכון חיי אדם, חסימת מעבר לנכים ועגלות. המטרה לייצר מקומות נוספים בשל מצוקת החניה במרכז העיר עקב עבודות תשתית רבות וחוסר בחניונים. חשוב לי להדגיש כי אין בכוונתי לבטל אכיפת חניה באדום לבן לאורך שעות היום ובאם בשעות הלילה ישנה הפרעה לתנועה ינתן הדוח כדין״.

חניה באדום לבן בשביל להקל על התושבים? יש גם מתנגדים מפתיעים

ראש המינהל הקהילתי 'לב העיר' אופיר לנג, שמיהר למתוח ביקורת על הרעיון. במכתב ששיגר לחברי המועצה הביע הסתייגות תקיפה מהמהלך וכתב כי ההצעה תבוא על חשבון החניות של תושבי השכונה. "ההצעה מתמקדת בבליינים ומתעלמת לחלוטין מהתושבים המתגוררים במרחב לב העיר", כתב. "יש כיום פער משמעותי של מינוס 500 מקומות חניה באזור ביחס למספר הרכבים של תושבי השכונה. כל תוספת רכבים של בליינים בלילות רק תחריף את מצוקת החניה. הצעה זו מתעלמת לחלוטין ממכלול ההסדרים שקודמו באזור לב העיר לעידוד חניה בחניונים או לחלופין הגעה בתחבורה ציבורית". 

לנג אינו לבד במאבק ולצידו עומדים גם יושבי ראש של מינהלים קהילתיים נוספים במרחב. לדברי ראש המינהל הקהילתי גאולה־בוכרים, ישראל אייזיק: "אין ספק שהצעה זו תגרום סבל רב לתושבי האזור וחבל שמעלים הצעות פופוליסטיות כאלה ללא בדיקה אמיתית של מה שנכון וראוי לעיר ולתושבים".

העירייה: "אנו אוכפים חניה בכל רחבי העיר בהתאם לחוק ובכפוף לנהלים, אשר מתואמים עם המינהלים הקהילתיים".