רכב הסעות. צילום: שלומי כהן

הסוף לאיחורים במערך ההסעות: מינהל החינוך בעיריית ירושלים, ביקש לאחרונה לקדם הקמת מערך שליטה ובקרה על מערך הסעות התלמידים למוסדות הלימוד ברחבי הבירה. המטרה: לקבל נתונים בזמן אמת אודות נסיעות מבוצעות. עלות מרכז השליטה מסוג זה נאמדת בלמעלה מ-2 מיליון שקלים.

כיום מערך ההסעות למוסדות הלימוד השונים בעיר, נותן מענה ל-18 אלף תלמידים המוסעים בכ-1,500 כלי רכב בלמעלה  מ–3,000 מסלולים שונים. מכאן נובע הצורך להקים מרכז שליטה מסוג זה.

קראו גם
•  הסעות 2018: זלזול, התעלמות, ניתוקים וצעקות
• מגיעים מאוחר הביתה, ונוסעים ללא מלווים: גל תלונות יוצא דופן על ההיסעים בחינוך המיוחד
• זמן המתנה ארוך ונסיעה מופרזת: כך החל השבוע בהסעות התלמידים לבתי הספר

לא פעם נמתחה ביקורת קשה מצד הורים לתלמידים וילדים בעלי צרכים מיוחדים, על אי ביצוע נסיעות או איחורים באיסוף התלמידים מבתיהם ועל 'זלזול' מצד חברות ההסעות, כך בחודש אוקטובר 2018 הפגינו עשרות הורים בכניסה לבניין העירייה על התנהלות חברות ההסעות, בעיריית ירושלים הבטיחו אז לשנות מדיניות ל 'מדיניות חדשה' בכל הנוגע להתייחסות לנושא זה

העירייה: "כחלק ממגוון פעולות שמקדם מינהל החינוך בעיריית ירושלים שמטרתן ייעול ושיפור מערך ההסעות לטובת התלמידים והתלמידות המוסעים והוריהם, נבחנות מספר חלופות בימים אלו. הפעולות השונות יובאו לפרסום במלואן כאשר תתקבל ההחלטה ליישמן.

"נמשיך לפעול בכל עת על מנת להביא לשיפור במערך ההסעות לטובת התלמידים והתלמידות למען קידום שיוויון הזדמנויות בחינוך".