אחד מאירועי הפסטיבל. צילום: התאחדות המלונות

הסוף של 'חמשושולים': פסטיבל התרבות, שנועד גם לקידום תיירות החורף בעיר, התאדה לאיטו ולמעשה הופסק. מדובר בפסטיבל מוצלח שהביא לעלייה ניכרת בלינות בירושלים בסופי שבוע של החודשים נובמבר ודצמבר - תקופה חלשה במיוחד בענף התיירות.

הפסטיבל היה ביוזמת העירייה והרשות לפיתוח ירושלים אך במימון של המשרד לירושלים ומורשת. השנה מסתבר שהתקציב לפסטיבל מצד הגורם העיקרי (כאמור, המשרד לירושלים) בוטל. אנשי תיירות המעורבים בהפקת אירועים בפסטיבל טוענים כי במשרד הממשלתי לא היו שבעי רצון מהקרדיט המצומצם שניתן להם וכי העירייה 'ניכסה' למעשה את הפסטיבל לעצמה כך שהאירועים נתפסו כהפקה מוניציפאלית בלבד.

המסגרת השיווקית של 'חמשושולים' פנתה בעיקר לתיירות פנים ובעקבותיה עלו מאות ישראלים לעיר לסופי שבוע של אירועי תרבות ומופעים מיוחדים. באי הפסטיבל זכו להנחות במחירי הלינה בבתי המלון ואירועי התרבות והמופעים היו בונוס שניתן ללא תשלום. למעשה, רק במספר בודד של מקרים נדרש תשלום, וגם הוא היה סמלי. המלונות הרוויחו, החדרים הריקים התמלאו, וגם העסקים הנלווים, כגון מסעדות, מוניות וכיוצא בזה.

הפסטיבל נמשך כחמישה שבועות והתקיים רק בסופי שבוע - מהשבוע האחרון של נובמבר ובמהלך כל חודש דצמבר. בכל סוף שבוע, בלילות חמישי וגם בימי שישי ושבת, נערכו ברחבי העיר עשרות אירועי תרבות ומופעים, מוזיאונים נפתחו בשעות הלילה והתקיימו אטרקציות שונות ובלעדיות לבאי 'חמשושלים'. הפסטיבל שווק בקמפיין פרסום ארצי שכלל גם פרסומות בטלוויזיה. במהלך השנתיים האחרונות אף נבחר לשם כך פרזנטור ידוע, השחקן והבדרן גורי אלפי.

מהמשרד לירושלים נמסר: "המשרד מעולם לא תקצב את חמשושליים באופן מלא, אלא סייע לשיווקו בתקציבים קטנים במסגרת פעולות לשיווק ירושלים".

מהרשות לפיתוח ירושלים: "לאחר שפרויקט חמשושלים עמד ביעדיו בהצלחה גדולה, אנו יוזמים כעת פרויקטים נוספים וחדשים לטובת שגשוגה התיירותי".