תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי

התקלות הבלתי פוסקות בקו המהיר בין תל אביב לירושלים תופסות את מרב תשומת הלב בהתמקדות התקשורתית בנושא, אבל משהו אחד חשוב נשכח מאחור: אף שהרכבת כבר נוסעת, קווי האוטובוס שאמורים להזין אליה נוסעים אינם פועלים. כך, סלילת תוואי הרכבת המהירה לתל אביב, שזכתה למעמד של פרויקט בקנה מידה ארצי, חסרה מרכיב חשוב מאוד. נראה כי תוכנית קווי ההזנה ירדה מסדר היום ונשכחה

זמן רב לפני שהחלה הרכבת לפעול הצהירו במשרד התחבורה כי לא רק שירושלים תזכה ברכבת מהירה שתגיע לתל אביב ב־28 דקות, אלא שבמקביל מכינים תוכנית של קווי הזנה של תחבורה ציבורית לשכונות הפריפריה שיובילו היישר לתחנת נבון בכניסה לעיר.

הכוונה היתה שתושבי גילה, פסגת זאב, הר חומה ורמות יוכלו לצאת את העיר בקלות בלי להידרש לקווים הארוכים והעמוסים כיום שעוברים גם במרכז העיר, בשוק ובמקומות מרכזיים נוספים בדרכם לתחנה המרכזית. מאז נסיעת ההשקה החגיגית של הקו, שבה כיכבו שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, חלפו כבר כמה חודשים - ותושבי השכונות עדיין ממתינים לקווים שהובטחו להם

מעבר לכך כבר קיימת תוכנית מאושרת להפעלת הקווים ואפילו ניתנו להם מספרים (לדוגמה, קו 73 מגילה). הפעלתם אמורה לחזק את פעילות הרכבת ולהקל את עומסי התנועה בצירים היוצאים מהעיר

משרד התחבורה: "אגד מפעילה עשרות קווי אוטובוס מכל אזורי העיר לתחנת הרכבת נבון והתחנה המרכזית. בנוסף אפשר להגיע למקום גם ברכבת הקלה. משרד התחבורה פרסם לפני כשבועיים מכרזים לשדרוג משמעותי של קווי התחבורה הציבורית בעיר, שכוללים בין השאר גם קווים ישירים ומהירים לתחנת הרכבת".