פקייה ואסרף. "כמו תאומים" | צילום: באדיבות המשפחות

בחייהם ובמותם: עמית אסרף ורפי פקייה היו החברים הכי טובים מאז ילדותם. השבוע החברות הזו הגיעה לסופה הטרגי – כששניהם נהרגו יחד בתאונת דרכים קשה.

תאונת הדרכים הקשה בה היו מעורבים פקייה (21) ואסרף (20), שניהם תושבי איזור ירושלים, התרחשה בסוף השבוע האחרון בערבה. השניים רכבו על אופנוע והיו מעורבים בתאונה קשה בינם לבין משאית על כביש 90 סמוך לצומת קטורה. הם הובהלו לבית החולים סורוקה במצב קשה, כשביום שני האחרון, בהפרש של שעות ספורות זה מזה, נקבע מותם.

"הם היו כמו תאומים, צמודים זה לזה. עמית אמר שאם אי פעם הוא ימות בגיל צעיר הוא רוצה למות עם מה שהוא הכי אוהב, האופנוע שלו, ועם החבר הכי טוב שלו רפי", סיפרה השבוע שחר אסרף, אחותו של עמית שמשפחתו מתגוררת בכפר אדומים.

פקייה ואסרף הכירו בחטיבת הביניים ולמדו יחד בתיכון אמי"ת טכנולוגי בדרום העיר. לאחר שסיימו את בית הספר התיכון החברות בין השתיים נשארה צמודה. הם  גרו יחד, עבדו יחד ונשארו צמודים אחד לשני.

 "הם החברים הכי טובים מאז התיכון", מספרת אורלי פקייה, גיסתו של רפי שמשפחתו מתגוררות בארמון הנציב. "שניהם היו חולי אופנוע. הם השכירו בעבר דירות ביחד, פעם גרו בארמון הנציב, פעם בתלפיות, פעם בכפר אדומים, העיקר שהם היו ביחד. הם עשו הכל ביחד, כשהדבר היחיד שאולי קצת יוצא דופן הוא שאנחנו משפחה ערבית ועמית, החבר הכי טוב שלו, הוא יהודי. אבל היום אנחנו שתי משפחות מחוברות לגמרי". ואחותו של עמית מוסיפה: "היה מדהים לראות את הקשר ביניהם. רק בטעות הם נולדו לשתי אמהות שונות".

 תאונת הדרכים הקטלנית התרחשה בשעות הצהריים ביום חמישי האחרון, אז נפגעו השניים, שרכבו על אופנוע אחד, באופן קשה לאחר התנגשות עם משאית. הם הובהלו לבית החולים סורוקה במסוק מד"א, שם שהו במשך ארבעה ימים. "שניהם הגיעו לבית החולים כשהם סובלים מאותן פציעות ולבסוף נפטרו בהפרש של כמה שעות זה מזה", מספרת אורלי פקייה.

 שחר: "הם היו שני מלאכים, אין דרך אחרת לתאר אותם. גם בחיים שלהם הם היו יחד וגם במוות שלהם. היו להם כל כך הרבה חברים, כולם אהבו אותם, דאגו להם, הם דאגו לחברים אחרים, הם נתנו לך תחושה שאתה חבר שלהם כל החיים. היו עושים צחוקים וכיף ושמחה. היו מעריצים אותם על החברות הזאת".

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק', מתחילת שנת 2019 נהרגו ברחבי הארץ 56 רוכבי אופנועים וקטנועים לעומת 39 שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מדובר בעליה של 44% במספר הרוכבים שנהרגו. "הנתונים הקשים הללו מחייבים את משרד התחבורה להתייחס באופן מיוחד לאוכלוסיית הרוכבים", אומר ארז קיטה, מנכ"ל העמותה.