כך תיראה ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר. הדמיה: תכנית אב לתחבורה

הפרויקט התחברותי של דרום ירושלים יוצא לדרך: אחרי שאושרה ההפרדה המפלסית על ידי עיריית ירושלים, לאחרונה פורסם המכרז לעבודות הביצוע של מנהרת אשר וינר באמצעותה תתבצע ההפרדה המפלסית בפרויקט.

מדובר במנהרה באורך כולל של 299 מטרים שתחצה את צומת הרחובות אשר וינר ומשה ברעם, בחיבור עם רחוב דרך חברון ותהווה חלק מרכזי בפרויקט. העבודה מבוצעת באמצעות חברת מוריה ותכנית אב לתחבורה ירושלים.  צפי תחילת עבודות הביצוע של המנהרה: נובמבר 2019.

ההשקעה בפרויקט ההפרדה המפלסית מוערכת בכ-210 מיליון שקלים והעבודות צפויות להימשך כ-4 שנים.

הדמיה: תכנית אב לתחבורה

כך תיראה ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר. הדמיה: תכנית אב לתחבורה

כך תיראה ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר. הדמיה: תכנית אב לתחבורה 

"פרויקט ההפרדה המפלסית הינו פרויקט תחבורתי בעל חשיבות רבה, שיביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה ולשיפור משמעותי של כל המערך התנועתי בצומת אשר וינר/משה ברעם/דרך חברון וכן יאפשר תנועה זורמת ובטוחה. בנוסף, מהווה הפרויקט פתרון תחבורתי אסטרטגי עתידי לגידול העצום הצפוי בנפחי התנועה בדרך חברון, דרך בית לחם  ובפרט בצומת זו עם הקמתן של אלפי יחידות דיור חדשות בשנים הקרובות באזור. הפרויקט מהווה גם פתרון תחבורתי הכרחי להמשך הפיתוח של שכונת מורדות ארנונה הנמצאת בסמוך", נמסר מהעירייה.

כמו-כן, ההפרדה המפלסית תאפשר מתן עדיפות תחבורתית וזכות קדימה לרכבת הקלה (הקו הכחול), שעתידה לנוע בצומת כחלק מקידום ושדרוג מערך התחבורה הציבורית ברחבי העיר וזאת ללא הפרעה לזרימת התנועה של הרכבים.

כך תיראה ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר. הדמיה: תכנית אב לתחבורה

כך תיראה ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר. הדמיה: תכנית אב לתחבורה

הפרויקט כולל גם שדרוג תשתיות קיימות ועבודות פיתוח הכוללות תאורה, סלילת מדרכות, הקמת קירות פיתוח חדשים, אספלט מחודש , סלילת נתיב אופניים, גינון, עצים ועוד.

השלב הראשון של העבודות בפרויקט כולל ביצוע עבודות קידום וזמינות בצומת וכן העתקת תשתיות קיימות בציר משה ברעם כדוגמת ניקוז, מים, תקשורת, תאורה וביצוע קדיחת כלונסאות דיפון בחלק המערבי כהכנה לביצוע הקמת המנהרה שתתבצע בשלב השני.  בהמשך מתוכנן חיבור לכביש הטבעת המזרחית הנמצא בביצוע חברת מוריה. 

ראש עיריית ירושלים,  משה ליאון: "אנו נמצאים בעיצומה של תאוצת פיתוח אדירה ומשמעותית ברחבי ירושלים בתחום התשתיות התחבורתיות. ירושלים תהפוך לאחת הערים הנגישות בישראל עם הקמת מערך כבישים חדיש ומתקדם באזורים מרכזיים בעיר, עם קידום משמעותי של מערך התחבורה הציבורית ובכלל זה הרחבת קווי הרכבת הקלה ומתן פתרונות תחבורתיים אמיתיים שישרתו את תושבי ירושלים בשנים הבאות".

מ"מ מנכ"ל מוריה, אינג' יואל אבן: "מדובר בפרויקט חשוב מאוד, שייטב עם התנועה בדרום העיר ויתחבר בעתיד עם כביש הטבעת המזרחית הנמצא בביצוע. אין ספק שהניסיון הרב שמרבה מוריה בתכנון ובביצוע של מנהרות הכניסה לעיר, יבוא לידי ביטוי גם בפרויקט חשוב זה ובכוונתנו לשמור על סטנדרט הביצוע הטוב ביותר בדיוק כפי שמבוצע בכלל הפרויקטים של חברת מוריה".

מיכאל פוסטלניק מנהל אגף תשתיות ומי שהוביל את התכנון של פרויקט אשר וינר מטעם תוכנית אב לתחבורה ציין: ײפרויקט אשר וינר קודם ותוכנן על ידי תוכנית אב לתחבורה. ההפרדה המפלסית מהווה פתרון תנועתי שיאפשר את הגדלת יחידות הדיור במורדות ארנונה ותלפיות. בעתיד היא צפויה להתחבר למערכת הכבישים הטבעתית ולקו הרכבת הכחול שיעבור בדרך חברון מעל המנהרה". ומוסיף, "לאחר סיום הפרויקט, צפויה הצומת לתפקד בצורה טובה מאד ולעמוד בכל הביקושים העתידיים".