רכב הסעות. צילום: שלומי כהן

מנח"י (מינהל החינוך בעירייה) פרסם היום (ד') הצהרות חגיגיות לפיהן סגן ראש מנח"י, שמעון אטיאס קיים "ישיבת חירום" עם ראש המינהל, אביב קינן שלאחריה הוחלט על השתת קנסות לכל רכב הסעה שיאחר.

אולם בעוד שבמנח"י מצהירים על מדיניות חדשה, נבירה במסמכי המכרז שבו זכו החברות הפועלות במערך ההסעות ופורסם כבר בחודש יוני, מגלה כי כבר קיימת מדיניות ענישה מחמירה בנוגע להפרות וליקויים שיימצאו במערך ההסעות

כך לדוגמא, הסעה שתאחר בלמעלה מ-45 דקות תיקנס ב-1,000 שקלים, העלאה או הורדה של תלמידים במקום שבו יהיה עליהם לחצות כביש - 1,000 שקלים, ונסיעה ללא מלווה - 500 שקלים. כך ממשיכה הרשימה ומונה 22 סעיפים.

מעדויות שפורסמו כאן בעבר, ועל פי הדיווחים מהשטח, מתחילת השנה בוצעו מאות הפרות שבגינן היו החברות צריכות להיקנס בעשרות אלפי שקלים.

המסמך שהגיע למיינט

גורמים שונים שאלו את השאלה מדוע העירייה יוצאת בהצהרות בומבסטיות במקום לאכוף את המדיניות הקיימת? או האם יש לזה קשר להפגנת ההורים שעתידה להתקיים בשבוע הבא או בכלל לבחירות שיתקיימו בעוד כשבועיים?

מנח"י: "מינהל החינוך מסיע מידי יום 17,000 תלמידים באלפי מסלולי הסעה. מתוך אלפי הקווים התגלו ליקויים בכ-40 קווים. הליקויים הללו, על אף שהינם אחוז קטן מכלל מערך ההסעות, פוגעים בתלמידי החינוך הירושלמי ובהוריהם. מינהל החינוך בשיתוף ארגון ההורים הכריז על מדיניות אפס סובלנות כלפי הליקויים במערך ההסעות. מינהל החינוך מצר על כך שהעמידה האיתנה שלו ושל ארגון ההורים העירוני, לצד תלמידי והורי ירושלים ממוסגרת כ"ספין תקשורתי".

"המדיניות החדשה של מנח"י בהסעות כוללת קנסות בסך 1,000 שקלים שיוטלו על כל איחור או ליקוי בהסעות והקמת קווי טלפון ייעודיים הנתונים מענה אנושי בשיחות או באמצעות וואטסאפ. מינהל החינוך מברך ומוקיר על השיח הפורה המתקיים עם התושבים ולצורך העצמתו כאמור, הקים שני קווי טלפון ייעודיים שיתנו מענה אנושי מיידי בשיחה טלפונית או באפליקציית וואטסאפ - לטובת דיווח על ליקויים בהסעות".