הדרגנוע הידוע בהונג קונג. בקרוב אצלנו | צילום: ערן גרנות

דמיינו לעצמכם את התמונה הזאת: אתם יוצאים מהבית, עולים על דרגנוע דוגמת אלה הקיימים בשדה התעופה, ומגיעים לתחנת הרכבת הקלה. זה בדיוק מה שמתכננים לנו בירושלים.

עד היום עיקר ההנגשה וההזנה של קווי הרכבת הקלה נעשתה באמצעות שינוי קווי האוטובוסים כך שיסיעו מהשכונות אל תחנת הרכבת הקרובה. כמו כן הוקמו חניונים בתחנות קצה כמו הר הרצל. אך הדור הבא של הנגשת קווי הרכבת הקלה העתידיים יכלול גם פתרונות בדמות מעליות ציבוריות ודרגנועים - מסועים חשמליים שיכולים לקשר בין רחובות.

במסגרת התכנון והפיתוח העתידיים של שכונת רכס לבן נחשף בעיתון 'בונוס' של ״ידיעות ירושלים״ כי לנוכח המדרונות התלולים בשכונה יוקמו מעליות שיובילו מתחנות הרכבת הקלה במרכז השכונה לצד העליון של השכונה ולחלק התחתון שלה. לאחר הפרסום עלו תלונות בשכונות הוותיקות של העיר, שעתידות לעבור התחדשות עירונית ופינוי־בינוי, כי מן הראוי שגם שם יותקנו מעליות ודרגנועים.

כעת מתברר שהתכנון העתידי של קווי הרכבת הקלה החדשים כולל גם התקנת מעליות בעוד מספר שכונות, כגון גילה, גבעת שאול וגבעת מרדכי.

כך, בתחנת הרכבת הקלה ברחוב דב יוסף, שבו עתיד לעבור הקו הירוק שבין גילה להר חוצבים ורמות, יוקם מעבר תת־קרקעי לצורך חיבור התחנה עם כביש בגין, והוא יקושר לרחוב באמצעות מעלית. בגבעת שאול תוקם מעלית נוספת שתקשר את רחוב האופה לתחנת הרכבת ברחוב כנפי נשרים, שבו יעבור הקו העתידי בין שכונת הר נוף לשכונת נווה יעקב. בגבעת מרדכי יוקמו מספר דרגנועים שיחברו את הרחובות מן והלר אל תחנת הרכבת שתמוקם ברחוב שח"ל.