כך תיראה הרכבת הקלה בצומת בר אילן. הדמיה: תכנית אב לתחבורה

סובלים מהפקקים? אתם לא יודעים מה עוד מצפה לכם! ביום שלישי בשבוע שעבר אישרה ועדת רשות הרישוי בעירייה את העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה בציר ירמיהו-שמגר. המשמעות: בקרוב יחלו פקקי ענק בציר ששימש עד כה כציר חלופי מצפון העיר לאחר סגירת שדרות שז"ר.

הוועדה אישרה השבוע את מתן ההיתרים לתחילת העבודות על קו הרכבת הקלה מצומת בר אילן. העבודות ייעשו ברחובות בר אילן וירמיהו במקטע שבין צומת בר אילן לרחוב שמגר.

רחוב ירמיהו הפך לאחרונה לאחד הצירים החלופיים עבור נהגים שמגיעים לירושלים דרך צומת הכניסה לעיר. על פי ההערכות עוברות שם עשרות אלפי מכוניות ביממה, ובימים רגילים הוא עמוס באוטובוסים ובמכוניות פרטיות.

ועדת הרישוי אישרה כעת את השלב הראשון של העבודות, שיכלול העתקת תשתיות, בניית קירות תמך, ארגון מחודש של מערך התנועה, התקנת ריצוף וריהוט רחוב וגם גינון. בשלב השני תונח המסילה וייבנו התחנות לאורכה.

ציר בר אילן-ירמיהו. העבודות בדרך | צילום: שלומי כהן

על פי צוות תוכנית אב לתחבורה, אורך הקו הירוק יהיה 19 ק"מ וצפויים לנסוע בו כ־120 אלף נוסעים ביממה. מסלולו יתחיל בקמפוס הר הצופים ומשם הוא ימשיך לכיוון רחוב ירמיהו, שדרות שז"ר וצומת פת עד שכונת גילה. במקטע של בר אילן-ירמיהו יוקמו שלוש תחנות לכל כיוון.

לאחרונה סגרה העירייה את שדרות שז"ר בכניסה לעיר והפנתה את המכוניות הפרטיות לשני צירים חלופיים: ירמיהו ורבין. הסגירה הגבירה מאוד את עומסי התנועה ברחבי העיר. העבודות אמורות להימשך כשלוש שנים והן חלק ממיזם רובע העסקים בכניסה לעיר.

העירייה: "עוד שנה יחל זכיין הרכבת הקלה בהנחת המסילות, לכן אושרו עבודות התשתית לקו הירוק של הרכבת בין צומת בר אילן לשמגר".