רכבת ירושלים - תל אביב. צילום: רועי אלמן

בוועדת הכלכלה שהתכנסה אמש (ב') בכנסת בנוגע לכשלים בפרויקט הקו ערן זפוליו, עובד בחברת סמי, אחת מחברות הבנייה הגדולות  שהופקדה על הקמת הקו גולל בפני הוועדה על הכשלים בפרויקט. לטענתו ישנם ליקויים בטיחותיים חמורים, שברכבת ישראל התעלמו מהם וגובלים בפלילים. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל: "מדובר בדברים חמורים שיש להם משמעויות פליליות".

"כל ערב אני חותם על ליקויים – כלי הצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) המסילתיים ללא אישור עבודה או פסולים לעבודה", סיפר זפוליו, "היתה שריפה ברכבת של כלי מסילתי ואף אחד לא רצה לפרסם את התמונה. האחראי על הכיבוי יכול לאשר את זה. אני מדבר מדם ליבי. עובדים שהגיעו ללא תעודת זהות והממונים עלי אומרים לי לעצום עין.

"היו עובדים שעבדו בגבהים לא נורמאליים. יש כלים מסילתיים שהגיעו מרוסיה ביבוא אישי של סמי משנות ה-90. האם יש כלים שהחליפו להם את הג'נטים לגלגלי רכבת? פניתי למנכ"ל הרכבת עשרות פעמים וביקשתי פגישה. פניתי לאחראי בטיחות של הרכבת שאמר שזה לא באחריותו".

ח"כ איתן כבל. צילום: אלי מנדלבאום

ח"כ כבל אמר בתגובה כי מדובר בדברים חמורים שיש להם משמעויות פליליות, וביקש להעביר את החומרים למבקר המדינה ולהנהלת הרכבת.

בתגובה לכך הוסיף ח"כ כבל כי "הדברים מחייבים הקמת ועדת חקירה. מבקר המדינה כבר הודיע כי יפתח בחקירה לבקשתי".

ברכבת ישראל בחרו שלא להגיב לידיעה.