המהפכה תקועה. צילום: אדווה חולי

המהפכה התחבורתית בירושלים – עדיין תקועה: לפני כמעט שנה, הכריזו במשרד התחבורה על "מהפכה תחבורתית" בירושלים שעיקרה הוספת 42 קווים חדשים. אלא שעתירה משפטית שהוגשה לבית משפט המחוזי על ידי חברת ׳הארגז׳, חברה להרכבת אוטובוסים, מעכבת את המכרזים. כעת נראה כי תאריך היעד שנקבע לתחילת פעילות הקווים - 2020 יידחה באופן משמעותי.

העתירה שהוגשה ומעכבת את היציאה למכרזים הוגשה על ידי חברת ׳הארגז׳ - מפעל מקומי להרכבת אוטובוסים. בעתירה טוענת החברה כי משרד התחבורה ביטל את חובת רכש הגומלין ולא נתן העדפה למפעלי ההרכבה המקומיים. מדובר בלא פחות משבעה מכרזים שונים שלא יוצאים אל הפועל, ובניהם המכרז בירושלים. על פי גורמים בשוק, חברה סינית הייתה אמורה לזכות בייצור האוטובוסים.

לפני מספר ימים התקיים דיון בעתירה ובפסק הדין שניתן על ידי השופט אברהם רובין בבית המשפט המחוזי, האחרון הורה להחזיר את ההליך לדיון מחודש בוועדת המכרזים, מה שדוחה שוב את הוצאת המכרזים לפעול.

חבר מועצת העירייה, אלעד מלכא (התעוררות) מסר: "לצערי החלטת בית המשפט גוזרת על תושבי ותושבות ירושלים עוד פרק זמן ממושך בו נהיה תלויים לחלוטין באגד, פרק זמן בו תתעכב הרחבת שירותי התחבורה הציבורית בירושלים. אני קורא לכל הנוגעים בדבר להוביל את סוגיית רכש הגומלין לפתרון כמה שיותר מהר בכדי שאנו, תושבי ירושלים, נוכל ליהנות מהרפורמה המיוחלת בתחבורה הציבורית".