הרכבת הקלה. צילום: רועי אלמן

ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה אתמול (א') מעל מיליארד שקל בעבור פרויקטים תחבורתיים משמעותיים לטובת הציבור, קידומה ופיתוחה של העיר. אלה הפרויקטים שאושרו:

הקו הירוק של הרכבת הקלה

התקציב – 86 מיליוני שקלים, מיועד עבור ביצוע עבודות הרכבת הקלה שיכללו ביצוע עבודות עפר, תימוך, קונסטרוקציה, עבודות בטון שונות, בנייה ופירוק קירות, בניית מבנה תחנת מיישרים, העתקת ובניית תשתיות, סלילת כבישים, עבודות פיתוח נופי, העתקת חניות ושינויים גאומטריים.

עוד אושר, תקציב מיוחד להמשך תכנון מפורט של הקו הירוק ולביצוע פיקוח עליון על קבלני הביצוע והזכיין הנבחר. העלות:  401.5 מיליוני שקלים.

חניון אוטובוסים סמוך לרחבת הביטוח הלאומי

העירייה הקציבה 25 מיליוני שקלים להקמת חניון זמני כמענה לפינוי חניוני האוטובוסים בכניסה לעיר והקמת חניון חלופי לרכבים פרטיים עבור עובדי הביטוח הלאומי במקום החניון הקיים.

החניון הנ"ל שאושר הוא החניון שהיה מיועד לקום בהיכל המשפט. לאור התנגדות התושבים, לאחר עבודת איתור מאומצת של העירייה ומתוך התחשבות בתושבי שכונת משכנות האומה ובעובדי הביטוח הלאומי הוחלט על הקמת חניון אוטובוסים חלופי בכניסה לעיר, בציר שבין רבין לבין משרדי הביטוח הלאומי.

הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית

התקציב – 753 מיליוני שקלים מיועד להמשך ביצוע העבודות שהחלו לפני מספר חודשים. הפרויקט כולל ביצוע 4 מנהרות באורך כולל של כ- 4.5 ק"מ. ההפרדה עתידה להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בצפון העיר.

הרחבת ציר 60 

עיריית ירושלים תקצה 424 מיליוני שקלים להמשך הרחבת כביש 60, כביש המנהרות, ממחלף הרוזמרין עד צומת כביש 375. העבודות כוללות את החלק הדרומי מגשר גילה ועד לצומת 375 באורך של 3.5 ק"מ. כריית מנהרה חדשה והרחבת הכביש כך שיבוצעו 5 נתיבים: 2 נתיבים לכל כיוון ונתיב נוסף עבור נת"צ מתחלף.

הפרויקט עתיד להקל על עומסי התנועה בכניסה וביציאה מהעיר ולהפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה בציר בגין ובשכונת גילה.

הארכת כביש המנהרות 

התקציב, 50 מיליוני שקלים, מיועד לביצוע עבודות קידום זמינות בפרויקט כביש 60 אלעזר מקטע של כ- 7 ק"מ מצומת 375 ועד לצומת אלעזר בכביש 60 המהווה המשך הרחבת כביש 60 מצומת הרוזמרין. מטרת פרויקט ההרחבה לדו מסלולי ודו נתיבי. העבודות בשלב זה כוללות: ביצוע תפיסה חזקה בשטח, עבודות חישוף, העתקת עצים, העתקת חשמל ועוד.

בניית תחנות אוטובוס מונגשות במזרח ירושלים

העירייה אישרה תקציב של 17 מיליוני שקלים להנגשת תחנות אוטובוס במזרח העיר עבור בעלי מוגבלויות וייקל עבורם את השימוש בתח"צ. ביצוע ההנגשה ייעשה בהתאם לתקנות חוק הנגישות.

נת"צ שפע חיים

העירייה הקציבה 39 מיליוני שקלים לביצוע נתיב תחבורה צבורית ברחובות שמגר, שפע חיים ואוהל יהושוע. העבודות כוללות סלילת כביש, העתקת תשתיות, הקמת רמזורים והסדרי תנועה המיועדים לנת"צ. הפרויקט יאפשר ציר חלופי לנסיעת תחבורה ציבורית ויאפשר עבודות במקביל תוך צמצום הפגיעה במשתמשי התחב"צ.

שיפור התחבורה הציבורית

4 מיליוני שקלים מיועדים לתכנון קווי האוטובוס המשלימים למערך הסעת ההמונים, תכנון שוטף של מיקומי תחנות, שיפורים במסלולי הקווים, שיפור השירות, בחינת אמצעים חדשים (כמו אוטובוסים חשמליים) וכו.

תכנון מחלף בייט

התקציב מיועד לקידום תכנית במחלף בייט שיתחבר לכביש 16 ולכביש בגין הקיים, כולל התחברות וממשק עם הקו הירוק של הרכבת הקלה העובר במחלף בייט. העלות: 36 מיליוני שקלים.

מחלף בייט. הדמיה: צוות אב לתחבורה

התכנון כולל: יצירת דרכי שירות, מעברים להולכי רגל לשכונות הסמוכות ולמבני ציבור קיימים ועתידיים וכן תכנון חניון חנה וסע במחלף בייט. הפרויקט יאפשר את הזרמת התנועה באופן מייטבי מהכניסה לעיר ללב ליבו של המרקם העירוני.

תלפיות: סלילת רחוב פייר קניג

העירייה הקציבה 11.5 מיליוני שקלים לסלילת כביש פייר קניג בקטע המחבר בין רחוב משה ברעם לרחוב התעשייה.

כך ייראה רחוב פייר קניג. הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "גם בשנת 2020 עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. מגוון הפרויקטים שאושרו היום בועדת הכספים העירונית יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לייעל את העבודה לצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים בעיר".