זבל ברחובות. מחפשים סיסמא  | צילום ארכיון: שלומי כהן

הבטחת הבחירות המרכזית של משה ליאון עדיין מחפשת סלוגן מנצח: ועדת המכרזים של העירייה החליטה לאחרונה לבטל את "קמפיין הניקיון", שמטרתו הייתה להגביר את המודעות והמעורבות של תושבי ירושלים בניקיון העיר ושינוי תדמיתה של הבירה בתחום.

לקמפיין הוקצב סכום חריג של כ-4.2 מיליון שקלים ואל המכרז ניגשו חברות רבות, כאשר לשלב הסופי הגיעו כמקובל שלוש חברות שעמדו בתנאי הסף. כאשר התבקשו אלו להציג את הקמפיין הפרסומי שלהן, גילו בעירייה כי מדובר בקמפיינים לא מספקים.

על פי מידע שהגיע ל'ידיעות ירושלים', לוועדה הוצגו שלושה קונספטים - "ירושלים הכי יפה בעולם", "ירושלים של זהב ושל ירוק" ו-"הניקיון עלה לנו לראש". הקמפיין היה עתיד לחצות מגזרים וסכומי עתק היו אמורים להיות מושקעים בכל מגזר בנפרד: הכללי, החרדי והערבי.

בוועדה נכח גם מנהל מערך הדוברות וההסברה ודוברתו האישית האישית של ראש העירייה. אנשי מחלקת ההסברה של העירייה ביקשו לבטל את המרכז כולו, לאחר שאף אחת מהחברות לא עברה את שלב האיכות וכולן קיבלו ציון ירוד שלא מאפשר זכייה במכרז. מדובר באירוע חריג, שכן ברוב מכריע של המקרים ועדת המכרזים בוחרת חברה אחת מבין השלוש שעלו לשלב הסופי.

גורם בוועדה מעריך כי הסיבה לביטול היא חוסר שביעות רצון מצידו של ליאון עצמו, שנושא הניקיון הוא הבטחת הבחירות המרכזית שלו.

לטענת אותו גורם הקמפיינים שהציגו החברות אכזבו אותו והוא לא היה מוכן להתפשר. בשלב זה לא ידוע על מכרז חדש שיצא  לדרך, אולם ההערכות הן שבחודשים הקרובים העירייה תפרסם מכרז נוסף - והפעם תבחר בקפידה את החברות שעולות לשלב הסופי.