הקמפיין החדש של העירייה. צילום: קותי פונדמינסקי

״ירושלמים לא מפספסים, תמיד אוספים״: את הכיתוב הזה כנראה שלא תוכלו לפספס אם תתהלכו ברחובות העיר בימים האלו. ציור של כלב עושה את צרכיו לצד כיתוב, לוגו וסמל עיריית ירושלים - כל אלה מרוססים בצבע לבן בוהק וחזק ומכסים שטח של יותר ממטר על המדרכה

ריסוס מודעות על מדרכות הפך פופולרי בשנים האחרונות בעיקר בתל אביב, שם בחרו לציין את המרחק ואת כיוון ההליכה לים, בגרפיטי צבעוני על המדרכות, אלא שלעומת הגרפיטי בירושלים, שם בוצע הדבר בפרופורציות הגיוניות שאינן מכערות את המרחב הציבורי.

מהתבוננות בריסוס החדש, אי אפשר שלא להזדעזע ולהבין את הפגיעה האסתטית והאורבנית שהקמפיין המדובר יוצר. ״חבל רק שלמען שמירה על סביבה נקייה הוחלט ללכלך ולכער את הסביבה עם הגרפיטי חסר החן הזה, שלא יעזור ולא ישנה את ההתנהגות של אלו שלא אוספים אחרי הכלבים שלהם (וזה מבעלת כלבה שמקפידה לאסוף)״, אמרה אחת מתושבות העיר. אחרת הוסיפה: ״יופי, במקום גללים, יש לנו גרפיטי על המדרכות״.

תושב נוסף, בעל כלב אף הוא, ציין כי ״משקיעים בגרפיטי במקום בפחים. לפעמים צריך ללכת עשר דקות עם השקית עד שמוצאים פח״.

הקמפיין החדש של העירייה. צילום: קותי פונדמינסקי