שדרות גולדה מאיר אחרי התאונה. צילום: לירן תמרי

האם היה ניתן למנוע את התאונה? למיינט ירושלים נודע כי כבר לפני מספר חודשים פנתה עיריית ירושלים למשטרת ישראל בבקשה להציב מצלמות אכיפה ל'אור אדום' בכל הצמתים לאורך ציר גולדה מאיר.

הבקשה הבהולה למשטרה הגיעה לאחר שראש העירייה, משה ליאון ערך במקום סיור לאחר שבאחד המקטעים בציר התרחשה תאונה בה נהרג רוכב האופניים רפאל הולצברג ז"ל לאחר שנפגע מפגיעת אוטובוס באותו ציר.

התאונה שבה נהרג רפאל הולצברג. צילום: דוברות איחוד הצלה

כיום, ממוקמות מצלמות מהירות ו'אור אדום' רק במקטע התחתון של הציר בסמיכות להר חוצבים. בשנת 2017 תיעדה המצלמה המשטרתית 13,379 עבירות תנועה, אך ביתר הצמתים המרכזיים הנמצאים לאורכו של הציר אין מצלמות אכיפה משטרתיות.

לפני כשבוע נפגע בצומת גולדה מאיר- מירסקי ילד כבן 11 בתאונת 'פגע וברח' לאחר שנפגע מרכב חולף, שעל פי החשד חצה את הצומת באור אדום.

תגובת העירייה: "לרשות מקומית אין סמכות אכיפה באור אדום - רק למשטרה. המשטרה הציבה מצלמות אכיפה ל'אור אדום' בצומת גולדה מאיר והעירייה פנתה וביקשה להציב מצלמות 'אור אדום' בכל הצמתים לאורך שדרות גולדה.

"יש לציין כי העירייה בשיתוף משרד התחבורה מקדמת הסדר חדש לכל אורך שדרות גולדה מאיר; המכרז צפוי להתפרסם בחודש יולי והעבודות יחלו עוד השנה. השיפורים יכללו ביטול פניות שמאלה, צמצום רוחב נתיבי הנסיעה להאטת מהירות, התקני בטיחות, מצלמות אכיפה וכד׳".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת המאבק המתמשך בתאונות הדרכים, המשטרה פועלת באופן גלוי וסמוי תוך יישום מודלים אכיפתיים מבוססי מחקר, המתמקדים בכבישים מועדים בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים ונפגעים, וזאת לצורך הרתעה ושינוי תרבות הנהיגה.

"בהתייחס לשדרות גולדה מאיר בירושלים, אגף התנועה במחוז ירושלים פועל זה למעלה משנתיים תוך מיקוד האכיפה בכביש זה נגד עבירות מסכנות חיים, וזאת באמצעות מבצעים יזומים ומתוכננים, אכיפה יומיומית והפעלת אמצעי אכיפה שונים, הכל במטרה לצמצם את כמות העבירות ולמנוע את התאונה הבאה".