מונית שירות. צילום ארכיון: דורון גולן

משרד התחבורה הקפיא את מיזם הפעלת מוניות השירות בירושלים, כך נודע למיינט ירושלים. הסיבה: ה'זוכים' באזורים שונים בארץ שביקשו להפעיל את המערך אינם עומדים בזמנים ואף חלקם אינם עומדים בהוצאות הכספיות הכרוכות בהפעלת מערך זה. במשרד התחבורה ציינו כי "הוחלט לבחון לעומק את המכרזים".

לפני כשנתיים הודיע שר התחבורה דאז, ישראל כץ, על מיזם להפעלת מוניות שירות ברחבי ירושלים שמסגרתו יפעלו 12 קווים באשכול ירושלים והסביבה. אלא שמאז ההודעה החגיגית, המיזם שהיה אמור לספק מענה לבעיות התחבורה בירושלים תקוע, כאשר המשרד אף לא פרסם מכרזים להפעלת הקווים. הסיבה לעיכוב לטענת משרד התחבורה נעוצה בבעיות שהתגלו בהפעלת מיזמים דומים בשאר חלקי הארץ, שם נתקלו המפעילים בקשיים משמעותיים בהפעלת קווי מוניות השירות.

כזכור, לפני כשנה פרסם המשרד את מסלולם של מוניות השירות שמטרתם העיקרית היתה לשבור את המונפול של אגד בירושלים. התשלום במוניות הללו יהיה באמצעות כרטיס רב קו ויאפשר לנוסעים לנסוע למקומות השונים במחירי נסיעה הזהים לכלל אמצעי התחבורה ויעמוד על 5.90 שקלים. במשרד התחבורה ציינו אז כי הפעלת המוניות בימי שבת וחגים תתבצע בכפוף לסטטוס קוו הנהוג. בימי שבת וחגים-לא יהיה סבסוד והנוסעים יאלצו לשלם מכיסם את עלות הנסיעה.

"הוחלט במשרד התחבורה לבחון לעומק את המכרזים"

ממשרד התחבורה נמסר: "קווי מוניות השירות החלו לפעול לראשונה בגוש דן לפני חודשים ספורים. מדובר בפרויקט חדשני הכורך בחובו שיפור גדול בשירות לציבור. במטרה להגדיל את כמות הנוסעים בשירות, בהשוואה למספרם טרם ההליכים התחרותיים,הוכנסה אפשרות שימוש ברב-קו, לרבות ביצוע מעברים בין מפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים.

"מאז החל הפרויקט לפעול התברר למשרד התחבורה כי מפעילי הקווים אינם עומדים בלוחות הזמנים. זמן ההערכות ארוך מהצפוי. והמפעילים מתקשים לעמוד כלכלית בהצעות המכרז. לכן הוחלט במשרד התחבורה לבחון לעומק את המכרזים".