רציף תחנת הרכבת "נבון". צילום: רועי אלמן

7 חודשים, 218 ביטולי רכבות: התקלות בקו המהיר לירושלים לא פוסקות ומתרחשות בממוצע מידי יום מאז פתיחת הקו בחודש ספטמבר 2018. אתמול (שני) הושבתה הרכבת למשך יום שלם, עקב תקלה שהוגדרה על ידי עובדי הרכבת כ״תקלה החמורה ביותר עד כה״, לאחר שמוט ברזל נותק ממערכת החשמול - דבר שהוביל לעצירה מוחלטת של כלל הפעילות בקו המהיר מירושלים – נתב"ג ל 10 שעות ולהפסקת הפעילות למספר שעות בקו המקביל נתב"ג מודיעין. 

הבוקר (שלישי) נמסר מהרכבת: ״התדירות בקו נתבג"-ירושלים נבון שבה הבוקר לתדירות מלאה של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זאת לאחר שחטיבת הנייד השמישה במהלך הלילה קטר אחד שעבר עבודות תחזוקה״.

כמות התקלות בקו ירושלים נתב״ג (נתונים: באדיבות רכבת ישראל)

על פי נתון אותו מפרסת רכבת ישראל החל מחודש אוקטובר 2018 נאלצו ברכבת לבטל לא פחות מ 218 רכבות בעקבות תקלות שונות שהתגלו בקו, כשאר בחודש אוקטובר נרשם מספר הביטולים הגבוה ביותר עם 83 רכבות שבוטלו, למרות מספר התקלות הגבוה, במהלך החודשים האחרונים נרשמת ירידה חדה במספר התקלות, כך למשל בחודש ינואר נרשמו כ 37 ביטולים ובחודש מרץ בוטלו 6 רכבות .

"מספר הנוסעים בקו עולה באופן יציב"

למרות עשרות התקלות בקו המהיר, הנמצא עדיין בתקופה " הרצה" מספר הנוסעים בקו עולה מידי חודש בחודשו, בחודש אוקטובר 2018 נסעו כ –  נוסעים 5478 בממוצע מידי יום, כחודשיים לאחר מכן , בחודש ינואר נרשם גידול נוסף במספר הנוסעים היומי  והוא עמד על 7,432 נוסעים ואילו בחודש מרץ נרשם הגידול המשמעותי מפתיחת הקו והוא עמד על 9,300 נוסעים מידי יום.

כמות הנסיעות בקו ירושלים נתב״ג (נתונים: באדיבות רכבת ישראל)