קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב (צילום: רועי אלמן)

ברכבת ישראל ומשרד התחבורה נערכים להפעלת השירות המהיר בין ירושלים לתחנת תל אביב ההגנה בסוף השנה הנוכחית (2019). המשמעות - בתוך פחות מארבעה שבועות, נוכל לנסוע לתל אביב ללא עצירה והחלפת רכבות בנתב"ג. 

על פי התכנון, הנסיעה צפויה לארוך כ-28 דקות, והתחנה הסופית של הקו תהיה "ההגנה", התחנה הדרומית ביותר בתל אביב. בתוך כך, ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה ממשיכים לקדם את פרויקט חישמול המסילות אל תחנות ת"א השלום וסבידור מרכז.

עם הפעלת הקו בשנה שעברה, בשלושת החודשים הראשונים הנסיעות התאפשרו ללא עלות. כיום, למחזיקי כרטיס רב קו מחיר הנסיעה הוא 11 שקלים. נוסעים שיבחרו לרכוש כרטיס נייר ישלמו 22 שקלים.

המחירים בקו הרכבת החדש

"רכבת ישראל ומשרד התחבורה מקדמים את פרויקט החישמול, אשר יאפשר הגדלה משמעותית במספר הרכבות וייתן מענה לביקושים הצומחים לנסיעות ברכבת, לצד שדרוג השירות באמצעות הפעלת רכבות חשמליות, שקטות, אמינות, וירוקות, ללא פליטת מזהמים. לאחר השלמת התשתית החשמלית בין תחנות ירושלים יצחק נבון ות"א ההגנה, פועלת הרכבת לקדם את פרויקט החשמול גם לתחנות ת"א השלום ות"א סבידור מרכז", נמסר.

בעקבות פתיחת הקו - שינויים בקווים ברחבי הארץ

בשל העבודות תיסגר באופן זמני מסילה אחת מתוך שלוש בציר איילון ותנועת הרכבות בקו באר שבע-אשקלון-ראשל"צ משה דיין-רעננה תופסק בין תחנות ת"א ההגנה ות"א סבידור מרכז; רכבות בקו זה יתחילו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנות יבנה מערב ות"א ההגנה, ומצפון בתחנות בני ברק ות"א סבידור מרכז; יופעל מערך היסעים חינמי כשירות משלים

עוד יפוצל קו באר שבע-אשקלון-ראשל"צ משה דיין-רעננה ויחולו שינויים זמניים בתנועת הרכבות בין התאריכים 2.12.19-20.12.19 וכן בין התאריכים 6.1.20-28.1.20. (בשבוע חג החנוכה ובשבוע הפסטיגל תופעל תנועת הרכבות כסדרה).

בימי העבודות, רכבות שמוצאן בתחנת באר שבע יסתיימו בתחנת יבנה מערב, ורכבות היוצאות מתחנות ראשל"צ משה דיין יסתיימו בתחנת ת"א ההגנה.

רכבות היוצאות מכיוון רעננה לדרום יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנות בני ברק ות"א סבידור מרכז. לא תתאפשר נסיעה ברכבת בין תחנות יבנה מערב לראשון לציון משה דיין. כל תחנות הקו תשארנה פתוחות לשירות, יתוגברו קווי רכבת חלופיים, ויופעל מערך היסעים חינמי כשירות משלים לתנועת הרכבות.