קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב (צילום: רועי אלמן)

בשורה לתושבי ירושלים והסביבה: שר התחבורה הכריז על תאריך חדש לפתיחת הקו הישיר מירושלים לתל אביב.

כאמור במוצאי שבת החלה תקופת ההרצה של קו החשמלי בין ירושלים ותל אביב. הנסיעות עדיין לא פתוחות לציבור הרחב, אך במשרד התחבורה ציינו כי עד סוף החודש הבא נוכל לעלות על הרכבת.

עכשיו, שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' מכריז: "קו תל אביב ירושלים ייפתח בזמנו במהלך החודש הקרוב, יש כבר נסיעות הרצה, זה עובד מצוין. אנחנו צריכים להריץ X רכבות בהתאם לדרישות של ארגוני בטיחות בינלאומיים כדי לעמוד בסטנדרטים. הקו הזה בעזרת השם ייפתח באמצע חודש דצמבר לנסיעות סדירות".

עוד הסביר השר כי "הקרדיט הוא לא שלי, השר כץ דחף את הפרויקט למרות הרבה מאוד ביקורות. היו עיכובים".

תחנת "נבון" נחנכה בערב סוכות, ה-20 בספטמבר 2018. מאז חלו עשרות תקלות בקו הרכבת ובהם גם מספר קרונות שנתקעו באמצע מנהרה. במהלך החודשים האחרונים החלה הרכבת להפעיל את הרכבת גם במוצאי שבת ושישי.

תחנת הרכבת "נבון". צילום: רועי אלמן

אורכו של הקו מת"א לירושלים עומד על כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי מורכב. התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים מהגבוהים במדינה (באורך כולל של כ-14 ק"מ) ו-5 מנהרות (באורך כולל של כ-40 ק"מ). מערכת זו נועדה לאפשר קו נסיעה ישר, רציף ומהיר

תחנת היעד הסופית של הקו, ירושלים-נבון, נחפרה לעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח. זו תחנת הרכבת העמוקה בישראל, ואחת מחמשת העמוקות והמודרניות בעולם. התקציב עליו החליטה ממשלת ישראל, כ-6.5 מיליארד שקלים, ועומד בהערכת הזמן המתוכנן מאז העלייה לקרקע בשנת 2012, 6.5 שנים.