כץ. צילום: לירן תמרי

האם המקור לתקלות בקו המהיר נגרמות על ידי יד מכוונת? בראיון שהעניק הבוקר (ב') שר התחבורה ישראל כץ לרשת ב׳ התייחס השר לסוגיית התקלות החוזרות ונשנות בקו המהיר. בראיון רמז כי ייתכן שהמקור לתקלות נגרמות בידי יד מכוונת ולא מבעיות טכניות.

"הודעתי להנהלת הרכבת, בעקבות ריבוי התקלות שאינן דבר שצריך לקרות, לבחון לעומק אם זה קשור לוויכוחים או סכסוכים בוועדים, האם מישהו כאן משבית בכוונה", והוסיף, "יש חשיבות בקו הזה, צריך לבדוק שהסכסוכים מוועדי העובדים לא גולשים לתוך הדברים".

תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי

כאמור, מאז נחנך הקו לנסיעות הרצה בחודש ספטמבר האחרון נרשמו עשרות תקלות שחלקו גרמו להשבתה של הקו או להפחתת התדירות, התקלה המשמעותית עד כה נרשמה בחודש אוקטובר אז נתקעה רכבת עמוסה בנוסעים במנהרה.

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל הגיב לדבריו: "לאחר מאמצים, כולל גיוס מומחים מחו״ל, הודיע שר התחבורה שסוף סוף התגלה שהעובדים הם הבעיה המרכזית לתקלות החוזרות ונישנות והבלתי נגמרות בקו ירושלים-ת״א. כמה נמוך וכמה לא נכון".

לאחר מכן שר התחבורה חזר בו וצייץ בטוויטר: "שוחחתי הבוקר עם יו"ר חברת רכבת ישראל דן הראל על הסיבה לתקלות שאירעו ביומיים האחרונים בקו הרכבת החדש לירושלים, שהסיע כבר למעלה מ-400 אלף נוסעים בתקופת ההרצה. הוא הסביר לי את מהות ‏התקלות שמטופלות. שמחתי להיווכח שאין לועד העובדים ולעובדי הרכבת חלק בתקלות".