הראש היהודי ממציא לנו פטנטים, והפעם נראה כי הוא התעלה על עצמו: מהנדסי חברת מוריה הגו רעיון מבריק כיצד אפשר לסלול כביש העובר בשטח איו"ש, מעל מתחם הנמצא בבעלות פלשתינית, בלי לפגוע בריבונות השטח. היות שגם כביש על עמודים פוגע בריבונות, הכביש ייבנה כאשר העמודים התומכים בו יהיו בשטח ישראל בלבד.

המדובר בכביש מספר 20, שהוא בעל חשיבות עצומה לתושבי שכונות הענק פסגת זאב ונווה יעקב, שכן הוא אמור להוות יציאה נוספת ומרכזית מהשכונות הצפוניות.
הכביש יאפשר לתושבי השכונות הצפוניות של הבירה והישובים מצפון לה להגיע למרכז הבירה באמצעות כביש בגין, בלי להזדקק למעבר בצומת העמוסה של הגבעה הצרפתית. גם הנסיעה לתל אביב מצפון ירושלים תתבצע באמצעות כביש 20, והגשר שיחובר לכביש בגין יקל מאוד על היוצאים לכיוון מרכז הארץ.

חלקו הגדול של הכביש כבר נסלל, אולם הצורך להפקיע שטח אדמה קטן בשטח איו"ש עיכב עד כה את השלמתו. הנושא הגיע עד לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, שלא אישר את הפקעת הקטע הנדרש, וסלילת הכביש התעכבה זמן רב.

לאחרונה הציע המנכ"ל בפועל של חברת מוריה, רובי רון, לבצע את חיבור כביש 20 לכביש בגין באמצעות גשר, ולא באמצעות מחלף הדורש הפקעת קרקע. אולם גם הקמת הגשר נזקקה להפקעת קרקע עבור עמודי הגשר.

מהנדסי מוריה יגעו ועמלו ומצאו פתרון שלפיו תוואי כביש 20 יוסט לנקודה שבה הוא עובר סמוך מאוד לכביש בגין, דבר שיקרב את שני הכבישים למרחק של 50 מטר בלבד זה מזה. על פי התוכנית, מרחק זה מאפשר את הקמת עמודי הגשר, בלי להזדקק להפקעות שנדרשו בשטחי איו"ש, שכן העמודים יוצבו בשטח ישראל.

רון העריך "כי ניתן לאשר את השינוי בתוכניות ולהשלים את הקמת הגשר וסלילת הכביש כולו, תוך שנה". לדבריו, "פתיחת כביש 20 לתנועה תקל באופן דרמתי על עומסי התנועה הקיימים מדי בוקר מכיוון פסגת זאב למרכז העיר