בתום כמאה שנה כציר המרכזי של בירת ישראל, ייסגר רחוב יפו בעוד שבוע לתנועת כלי רכב. ברגע אחד הוא יהפוך למדרחוב ארוך וישמש את הולכי הרגל בעיר ואת נוסעי הרכבת הקלה. ההשלכה הברורה: עומסי תנועה כבדים ביותר צפויים להיווצר ברחובות המקבילים לו. בין השאר, למורת רוחם של תושבי מרכז העיר והסוחרים באזור, יוכפל מספר האוטובוסים שיעברו ברחוב אגריפס מעתה והלאה.

החל מיום שישי הבא יועתקו כל קווי האוטובוס והתחנות שברחוב יפו לצירי התנועה הסמוכים אליו ברחובות שבטי ישראל, הנביאים, כי"ח ואגריפס.

במסגרת הזו, בכל יום, משעה 09:00 ועד לשעה 18:00, יהפוך חלקו המרכזי של רחוב אגריפס לנתיב בלעדי עבור התחבורה הציבורית, לשני הכיוונים. תושבי שכונת נחלאות, כידוע, יהיו זכאים לנסוע ברחוב לאורך כל שעות היום.
בשבוע שלאחר מכן, עם יציאת האוטובוסים מציר יפו, תחל זכיינית הרכבת הקלה, חברת סיטיפס, בנסיעות ההרצה ובבדיקות קפדניות של תוואי הרכבת לאורך הרחוב. אז ייבדקו מערכות הבקרה והאיתות, יותקנו רמזורים זמניים לרכבת ויושלמו תחנות ההסעה.

"דגש מיוחד יינתן לשילוב בין נסיעת הרכבת הקלה לבין תנועת הולכי הרגל סמוך לה במדרחוב", מפרטים בסיטיפס, "זאת במטרה להרגיל את הציבור לכללי הזהירות שיש לנקוט בסביבתה.

בשלב ראשון יימתחו גדרות ביטחון, שיוסרו סמוך להפעלה המסחרית בקיץ, כאשר הולכי הרגל יתרגלו לנוכחות הרכבת".
בעירייה ובצוות אב לתחבורה לא מכחישים את העובדה כי את מרכז העיר צפויים לפקוד עומסי תנועה כבדים, ומבקשים מהתושבים להתאזר ב"עוד מעט סבלנות". "בתקופת הביניים, עד לנסיעת הבכורה, יגדל העומס התחבורתי", נמסר מהעירייה, "אך עם כל הקשיים הזמניים, מדובר באבן דרך חשובה המעידה על סיום ההקמה של הרכבת הקלה. תושבי ירושלים הוכיחו נחישות ועמדו בכל קשיי ההקמה. עכשיו דרושה עוד קצת סבלנות כדי שנוכל להפעיל את הרשת החדשה והמובילה של התחבורה בירושלים.