העירייה מחלקת את ירושלים, לפחות במה שקשור לקרצוף וריבוד כבישים: נתונים חדשים של האגף לשיפור פני העיר חושפים כי בשנת 2010 חידשו אנשי האגף כביש אחד בלבד במזרח ירושלים, לעומת 11 כבישים במערב העיר. זאת ועוד, שטחו של הכביש שרוצף במזרח (דרך קטנה בראס אל עמוד) הוא 1,300 מ"ר, בעוד שבמערב רוצפו 145 אלף מ"ר. המשמעות היא שפחות מאחוז מעבודות הקרצוף וריבוד מחדש בוצעו במזרח העיר.

הנתונים הללו הרגיזו מספר חברי מועצה, ובראשם חברי סיעת מר"צ. לטענת יו"ר הסיעה פפה אללו, הנתונים מנוגדים לחלוטין להצהרת העירייה לפיה העיר מאוחדת.

גורמים בעירייה טענו השבוע כי ההבדלים צורמים עוד יותר, בגלל נקודת ההתחלה הנמוכה שלך הכבישים במזרח העיר, לטענתם, מצב הדרכים במזרח רעוע במיוחד, והבדלי התשתיות ניכרים לעין.

לפני שבועיים חשף בונוס כי הפער התשתיתי בין שני חלקי העיר הגיע לשני מיליארד שקל, וכי מדובר בפער בגדול ביותר מאז איחוד העיר. מתברר כי בין היתר ניתן לשייך פער זה לדו"ח הנוכחי של ריבוד הכבישים.

במערב זכו השנה לחידוש כבישים מרכזיים כגון: כביש רופין העובר בין קריית ההמשלה הישנה לקריית המוזיאונים ומקשר בין הכניסה לעיר למרכזה. במקרה של רופין מדובר ב-32 אלף מ"ר של אספלט חדש.

דוגמה נוספת: אחד מהרחובות הראשיים של הר נוף (הרב רפאל קצנלבוגן) זכה אף הוא לחידוש, כאשר במקרה זה מדובר ב-23 אלף מ"ר.