קרבי או ג'ובניק? את השאלה הזו שואלים עצמם מדי שנה מאות אלפי תיכוניסטים שנמצאים בשלבי המיון לצה"ל. אלה שמתגייסים לקרבי מוצאים עצמם בעיקר בשטח, בעוד שהמתגייסים לתפקידים עורפיים מוצאים עצמם עוסקים במגוון עבודות בתחומים שונים – חלקם חסרי משמעות. חבורה של חיילים ירושלמים שאינם משרתים בקרבי, או במילים אחרות - ג'ובניקים, החליטו לצלם קליפ מיוחד שמתאר את סדר היום של הג'ובניק הממוצע.

בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות ירושלים" בפייסבוק

"רובנו ג'ובניקים", סיפר דני (21), אחד מהחיילים שהפיקו את הסרטון, "עם הזמן קלטנו שלכל אחד מאיתנו יש סדר יום מיוחד משלו, שחלקו מצחיק, חלקו משעמם וחלקו יכול לפעמים להפתיע מאוד. כל אחד סיפר איך היום שלו נראה, אילו משימות הוא מתבקש לעשות, ומכל התיאורים האלה בנינו שיר שממחיש את הסטיגמה על 'הג'ובניקים'".


הקליפ מתבסס על שיר לועזי בשם Like A Boss, שהפך ללהיט בשנה האחרונה, ומתאר את סדר יומו של הבוס הממוצע במשרד.

תוך יומיים בלבד מהרגע בו עלה לאתר שיתוף הסרטים 'יוטיוב', זכה הסרטון המדובר לאלפי צפיות, שבמהרה הכפילו עצמן והפכו לעשרות אלפים, עד שבשבוע שעבר חצה הסרטון את הקו המכובד של 100 אלף הצפיות. כמספר הצפיות, כך גם התגובות לא אחרו לבוא – במציאות וברשת. "זה הפך להיות משהו מטורף, מזהים אותנו ברכבת בדרך לבסיס, בחדרי אוכל וגם סתם באירועים שונים", מספרים השחקנים שמופיעים בסרטון. "התגובות טובות, אנשים מפרגנים וגם שואלים אם יהיו סרטי המשך. האמת, לא ציפינו שזה יתפשט כל כך מהר ובכזאת עוצמה".

לצד התגובות ברחוב, זוכה הסרטון לעשרות תגובות מדי יום גם ברשת. העמוד בו הוא מופיע ב'יוטיוב' הפך לזירת ויכוח בין הג'ובניקים לקרביים. לצד המחמאות, לא מעט גולשים שהזדהו כחיילים קרביים תקפו את הסרטון ואמרו כי "הסרטון לא מצחיק, הוא מתאר מציאות עגומה של דור שלם שרוצה להיות ג'ובניק בצבא ולא לעשות כלום". לעומת זאת אחד מהחיילים האחרים שצפו בסרטון, ג'ובניק בעצמו, כתב: "לא נפגעתי אישית אבל חשוב לדעת שרוב הג'ובניקים כן משקיעים בתפקיד שלהם.. לא כולם 'מתחפשנים' כמו מה שמתואר בסרטון".

ואם שאלתם את עצמכם האם נראה עוד סרטונים של חבורת הג'ובניקים – כנראה שהתשובה חיובית: ל- mynet נודע כי גורמים מקצועיים בתעשיית הטלוויזיה בישראל יצרו קשר עם החבורה במטרה לשתף פעולה וליצור סרטונים דומים.