הרכבת הקלה תמשיך לנסוע – ובחינם: בניגוד לציפיות ולתוכנית המקורית, הנסיעות ברכבת הקלה ימשיכו להיות בחינם, "לפחות עד אמצע חודש ספטמבר", כך אומרים היום בחברת 'סיטיפס' שמפעילה את הרכבת. לאחר מכן, נסיעה תעלה 2 שקלים.

עוד על הרכבת הקלה:
מעלה אדומים: הרכבת הקלה תפגע בנו
ארה"ב לאזרחיה: אל תשתמשו ברכבת הקלה
הצטרפו ל"ידיעות ירושלים" בפייסבוק

על פי התכנון המקורי, לאחר שבועיים ראשונים של נסיעות ללא תשלום, החל מהשבוע הבא היו אמורות הנסיעות להתחיל ולעלות כסף. בניגוד להערכה שנעשתה בתחילת השבוע, מתברר שתקופת החינם צפויה להתארך לפחות בעוד שבועיים, אם לא יותר.

"נתחיל לגבות תשלום רק כאשר נהיה בטוחים בתקינותה המלאה של המערכת ולבחון את פעילותה בשגרות השונות. בינתיים אנו ממשיכים לשאת בהפסדים בגלל נסיעות החינם, ואנחנו עושים זאת למען נוחיותם של הנוסעים ומניעת בלגן", אומרים בחברה.

בתוך כך, נקבע כי מחיר הנסיעה יעמוד בחודשים הראשונים על 2 שקלים בלבד. הנסיעה תתבצע באמצעות כרטיס נייר בודד, ובינתיים לא תתאפשר באמצעות כרטיס הפלסטיק רב-קו. ברגע שיושלם הליך תכנות הרמזורים החכמים בכל הצמתים, יחלו הנסיעות המסחריות הרשמיות בעלות של 6.40 שקלים.

תושבים רבים כועסים על העובדה שנסיעות החינם יימשכו, כיוון שהן גורמות לעומסים כבדים בקרונות. "חייבים כמה שיותר מהר לגבות תשלום כלשהו על הנסיעה. המצב בלתי נסבל. רכבת עומדת בתחנה דקות ארוכות, בתוך הרכבת מחניק. העובדה שהנסיעות לא עולות כסף מביאה אנשים לעלות על הרכבת ללא סיבה ולנסוע בה כל היום", אמר אחד הנוסעים.

בתוך כך, נערכים ברכבת הקלה ליום חמישי הקרוב, שבו תחל שנת הלימודים. עשרות אלפי תלמידי הבירה צפויים לעשות שימוש ברכבת מדי בוקר ואחר הצהריים כדי להגיע לבתי הספר ובחזרה. דיילי חברת 'סיטיפס' ימשיכו ללוות את הנוסעים בקרונות ויבחנו את העומסים בתחנות השונות.

על פי הנתונים, מתוך 230 אלף תושבים שרכשו כרטיסי רב-קו, לפחות 86 אלף מהם הם תלמידי בתי הספר - כמות גדולה שמעידה על הפופולאריות הצפויה לרכבת בקרב הצעירים.