תושבי שכונת פסגת זאב רוצים להתנתק מעיריית ירושלים ולהפוך לעיר. השבוע החלו מספר תושבים להחתים עצומה בו הם מבקשים מהעירייה להתנתק ממנה זאת במטרה להיות אדונים לגורליהם, ולהעלות את רמת החיים בשכונה.

לטענתם מדובר באחת השכונות הגדולות בעיר המונה היום 41 אלף תוושבים, בעוד שהישוב אור עקיבא בו מתגוררים 15 אלף תושבים הפף כבר מזמן לעיר., אין כל סיבה שפסגת זאב לא תקבל מעמד של עיר בישראל.

ידיעות נוספות על פסגת זאב:
תושבי השכונה נגד המואזין של הכפר הסמוך
איזו חברה סירבה לעשות משלוחים לפסגה?

לטענתם, תעריף הארנונה שגובה עיריית ירושלים הוא אחד הגבוהים בארץ - 95 אחוז מתושבי השכונה משלמים ארנונה, אך נראה שרוב הכספים הנגבים מהשכונה מיועדים לפיתוחן ואחזקתן של שכונות חלשות בעיר.

בעצומה טוענים התושבים כי אחת הסיבות לדרישה להתנתק מירושלים היא העובדה שהם מאסו מהבטחות העירייה. כך למשל, הובטח כבר לפני תשע שנים כי ייבנה פארק היי טק, אך זה לא קרה. אפילו לקאנטרי קלאב ובריכה הם ממתינים כבר עשרים שנה.

מאז איכלוס השכונה, התושבים סובלים מבעיות תחבורה קשות ופקקים בלתי פוסקים. הרכבת הקלה שבה ניתלו תקוות רבות לא רק שלא הביאה פתרונות אלא גרמה לפקקים נוספים.

כל אלו וסיבות נוספות הביאו קבוצת תושבים ליוזמה של התנתקות מירושלים, ובקשה לקיים בחירות לראשות העירייה ולמועצה שתימנה 21 חברים.

יו"ר המינהל הקהילתי אלי בן חמו מבין את התושבים: "הם מאסו במלחמות שמנהלת העירייה נגד המינהל הקהילתי ברצונה לכפות על השכונה בחירות חוזרות למינהל הקהילתי, התושבים מרגישים שאינם מקבלים רמת שירותים ראוייה ובהחלט רעיון ההתנתקות מתחיל לעניין כאן רבים".

תגובת העירייה: "עיריית ירושלים פועלת להקל ככל שניתן בהליך ההסתגלות לשינויים התחבורתיים שמתרחשים בעיר לטובת הציבור.

"המתכונת המלאה של מערך התנועה החדש להפעלת הרכבת הקלה תיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, תכלול שינוי במערך קווי התחבורה הציבורית שיותאם לרכבת הקלה.

"עם השלמת התקנת כלל הרמזורים החכמים, ההורדה של חלק מהאוטובוסים והפעלתה של הרכבת באופן מלא, תורגש בצורה ניכרת הקלה בעומסים ויתאפשר לתושבי פסגת זאב ליהנות מנסיעה מהירה ללא פקקים, באמצעות הרכבת.

"יש להדגיש כי מדובר במצב ביניים זמני בלבד, לאחריו יבוטלו קווי תחבורה ציבורית שיוחלפו על ידי הרכבת הקלה (לדוגמא: קווי פסגת זאב, נווה יעקב וכד').

במקביל, בעקבות סנכרון מיטבי של הרמזורים ומעבר של נוסעים רבים לשימוש ברכבת הקלה, צפויה זרימת התנועה להשתפר. כמו כן כמות הרכבות צפויה לעלות בהדרגה ל-18 רכבות ובהמשך ל-21 רכבות. בנוסף, בסוף 2012 עם פתיחת כביש 4/20 יפחת העומס ורבים הנוסעים משכונת פסגת זאב ייסעו לת"א בדרך זו".