אחרי שלושה חודשים, שבמהלכם התאפשרה הנסיעה ברכבת הקלה בחינם, היא החלה לאחרונה לפעול במתכונת מסחרית. אך מתברר כי לא כל האזרחים התרגלו לעובדה שעליהם לשלם כדי לעלות לקרונות וחלקם אף מסרבים לעשות זאת בתוקף מסיבות שונות. חלק מתלוננים כי נאלצו לשלם פעמיים בשל תקלה במכונות הכרטוס. אחרים טוענים כי חויבו אוטומטית על ידי מכונת התשלום בסכום כסף גבוה מזה שביקשו לשלם.

לכל הידיעות על הרכבת הקלה
בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות ירושלים" בפייסבוק

"זה היה בחינם כל הזמן. למה שעכשיו אשלם?" שאל השבוע אחד מנוסעי הרכבת, כאשר נתפס באחד הקרונות על ידי הסדרן ללא כרטיס נסיעה. מנגד, אישה מבוגרת שזוהה כי לא שילמה עבור כרטיס, טענה כי "היה תור גדול למכשיר התשלום ולא היה לי כוח לחכות". אותה נוסעת הוציאה כסף מזומן וביקשה לשלם לאחד המאבטחים.



במקרים אחרים נתקלו הסדרנים גם בסטודנטים זועמים, שטענו ששילמו עבור נסיעה באוטובוס אך מכונות הרכבת סירבו לקבל את כרטיס המעבר שלהם ודרשו מהם לשלם שוב.

"מובן שלא שילמתי שוב ואני גם לא מתכוון לעשות את זה", אמר אחד הסטודנטים שעלה לרכבת לכאורה בלי לשלם. "זה שיש להם בעיות לא אומר שאני צריך לשלם יותר ממה שאני אמור לשלם".

נוסעת נוספת סיפרה שמכונת התשלום 'גנבה' לה חמישה שקלים ובפעם הבאה שתעלה על הרכבת היא לא תשלם עבור הנסיעה.

זעם רב נרשם גם בקרב החיילים, שבגלל בעיות ביורוקרטיות עדיין נאלצים לשלם על הנסיעה ברכבת הקלה. במשרד הביטחון משלימים בימים אלה את הסכם הרכבת הקלה, שיאפשר להם בקרוב נסיעה חופשית. עד אז הם ייאלצו להמשיך לשלם או לחלופין לנסוע בחינם באוטובוסים.

בחברת 'סיטיפס' סיפרו השבוע כי כל נוסע שנתפס ללא כרטיס נסיעה קיבל קנס אזהרה. כך ימשיכו לפעול בחברה בזמן הקרוב כדי ליצור הרתעה, אך לאחר מכן יעמוד גובה הקנסות ל'מסתננים' לרכבת על 180 שקל.