אחרי הצפיפות, האיחורים והתקלות בגביית התשלומים עבור כרטיסי הנסיעה, תושבי ירושלים כנראה יזכו לקצת נחת מהרכבת הקלה: מחר (שישי) צפויה הרכבת להגדיל את צי הקרונות שלה שעומד על 14 בלבד, אליהם יצטרפו עוד ארבעה.

לכל הידיעות על הרכבת הקלה
בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות ירושלים" בפייסבוק

במשרד התחבורה נחתם השבוע אישור מיוחד המאפשר לחברת סיטי פס להגדיל החל ממחר את צי הרכבות בתוואי הרכבת הקלה. המשמעות שאמורה להיווצר מצעד זה: ירידה ברמת הצפיפות ברכבת ושיפור בתדירות הרכבת שצפויה לעלות.

כיום מחזיקה הרכבת הקלה 23 קרונות, אך עד כה פעלו, כאמור, רק 14 מהם. עם עליית כמות הקרונות הפעילים ל-18, על פי ההערכות, הרכבות תגענה לתחנות בכל 6-9 דקות, בשעות השיא. לשם השוואה, בהפעלה המלאה עם כל 23 הקרונות ועם תכנות כל הרמזורים החכמים, צפוי הנוסע הממוצע בשעות השיא להמתין ארבע דקות לרכבת, ובדקה החמישית לעלות עליה ולנסוע.

במשרד התחבורה הדגישו כי האישור המדובר ניתן לאחר שחברת סיטי פס הציגה את תוכניתה לשיפור הבטיחות והשירות לתושבי העיר. עוד ציינו כי עם הגדלת התדירויות ושיפור השירות, ניתן יהיה לבצע בהדרגה את המעבר המתוכנן של הנוסעים מקווי האוטובוס, הנוסעים עדיין בתוואי, לשימוש קבוע ברכבת הקלה.

כמו כן ניתן יהיה להשלים את התקנת הרמזורים החכמים, המעניקים עדיפות אוטומטית לרכבת בצמתים ולהתקדם לקראת הפעלה מסחרית מלאה.

ומתי יפעלו כל 23 הקרונות? זה יקרה ברגע שיושלם תכנותם של כל הרמזורים החכמים בצמתים.