כעשרים פעילים מארגון צרכני תחבורה הציבורית "15 דקות" הפגינו ביום ראשון בבוקר בכניסה לתחנה המרכזית נגד זמן ההמתנה בכניסות. מנכ"ל הארגון גיל יעקב מסביר: "קיבלנו פניות מפעילים שהבחינו שהתורים בתחנה התארכו מאוד. אחרי בירור קצר גילינו כי התורים הם תוצאה של קיצוצים וצמצום כמות המאבטחים ומכונות השיקוף".

בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות ירושלים" בפייסבוק

למעלה מ-70 אלף נוסעים מגיעים לתחנה ביום. קיימות רק שתי מכונות שיקוף תיקים בכניסה הראשית, שמחצית משש דלתותיה פתוחות. לפני כמה חודשים החליטו בתחנה על שינוי הנוהל ואיפשרו כניסה חלקה לתחנה ללא בידוק אישי. אך תוך שבועות ספורים בלבד, עקב התראה ביטחונית, הוחזר הבידוק השנוי במחלוקת.



"הפגנו בהמשך לתורים המבזים בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים", מספרת דניאל, אחת ממארגנות ההפגנה השבוע. "נשאנו שלטים והחתמנו נוסעים על עצומה הצענו לנוסעים לכתוב למשרד התחבורה".

והיא מוסיפה: "קצין הביטחון ומנהל הביטחון של התחנה עמדו בסמוך אלינו, שוחחו איתנו וקראו את השלטים שלנו. בעקבות הנוכחות שלנו פתחו באותו הרגע עמדת בידוק נוספת, לצערנו על חשבון הפסקה של אחד המאבטחים".

המפגינים שלחו מכתבי מחאה לראש העירייה ולשר התחבורה, ודרשו מהם "להשתמש בסמכות שבידם ויקבעו סטנדרטים ברורים וניתנים לאכיפה אשר יבטיחו תור קצר ותחבורה ציבורית נגישה".