הרכבת מתעכבת - סיטיפס תשלם: משרד התחבורה הטיל על חברת סיטיפס קנס של מיליון שקל בשל אי עמידה בתנאי הזיכיון שהציבה המדינה לחברה. לטענת המשרד, שנתיים לאחר שהרכבת הקלה החלה לפעול עדיין יש בעיות טכניות במכונות הכרטוס, משך הנסיעה ארוך ב־20 אחוז מהזמן המצופה ותדירות הרכבות נמוכה מהמתבקש.

לכל הידיעות על הרכבת הקלה
בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות ירושלים" בפייסבוק

לטענת הנוסעים, מכונות הכרטוס של סיטיפס עושות בעיות, סובלות ממערכת הפעלה איטית ולא ידידותית, ומספרן בתחנות קטן מדי - מה שגורם לתורים ארוכים. למרות זאת, בשביל להגביר את תדירות הרכבות ולהפחית את העומסים בקרונות ביקשה לאחרונה סיטיפס מהמדינה לרכוש עוד קרונות ולהכפיל את מספרם.



בימים אלה מסיים את תפקידו מנכ"ל סיטיפס, יהודה שושני, שנכנס לתפקיד לפני כשלוש שנים ולפני כמה חודשים הודיע במפתיע על התפטרותו. יש המייחסים את ההתפטרות ליחסים הקשים ששוררים בין החברה לבין המדינה ולמאבקים המשפטיים שמתנהלים בין שני הצדדים, דוגמת הקנס שהוטל על החברה השבוע. תביעה ייצוגית נגד החברה על סך מיליוני שקלים, שהוגשה על ידי קבוצת נוסעים, עדיין נמצאת בימים אלה בדיונים משפטיים.

סיטיפס: "הרכבת הקלה מסיעה מדי יום כ־130,000 אנשים בנוחות ובבטחה, והביאה לשיפור משמעותי בפיתוח העיר ובאיכות החיים של תושבי ירושלים. טענות משרד התחבורה הזויות ואינן נכונות. אנו נמצאים בדיונים מול המדינה בנוגע לכספים שהמדינה חייבת לסיטיפס ובאופן מגמתי אצו רצו גורמים במשרד התחבורה לתקשורת והוציאו נתונים שגויים. כיום אין עיכובים ברכבת הקלה למעט כתוצאה מגורמים חיצוניים כגון חפצים חשודים. גם משרד התחבורה מצהיר כי החל מינואר 2013 אין שום סיבה לקנוס את סיטיפס בשל עיכובים".